اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اختراع یک زن کنیایی، پلاستیک را به بتن تبدیل می کند

یک شرکت جمع آوری پلاستیک ، به ابتکارجدیدی دست زده که می تواند زباله های پلاستیکی را به آجرهایی تبدیل کند که مقاومت آن ۵ تا ۷ برابر بیشتر از بتن است.

یک شرکت جمع آوری پلاستیک ، به ابتکارجدیدی دست زده که می تواند زباله های پلاستیکی را به آجرهایی تبدیل کند که مقاومت آن ۵ برابر بیشتر از بتن است.

مهندس Nzambi Matee بنیانگذار استارت آپ ( جنج میکرز) مستقر در نایروبی، پایتخت کنیا است. شرکت او زباله های پلاستیکی را به آجرهایی تبدیل می کند که پنج تا هفت برابر قوی تر از بتن هستند. متی علاوه بر تأسیس شرکت، ماشین‌هایی را طراحی کرده است که پلاستیک را به آجر تبدیل می‌کند. او پلی اتیلن و پلی پروپیلن با چگالی کم و بالا را از کارخانه ها به صورت رایگان برای تولید مصالح ساختمانی بادوام تهیه می کند. موادی که او از آنها استفاده می کند زباله هایی هستند که قابل بازیافت نیستند.

متی در مصاحبه‌ای گفت که شرکت او پس از گرم کردن پلیمر پلاستیکی و مخلوط کردن آن با ماسه، انواع سنگ‌ فرش‌ها را با مقاومت بالا تولید می‌کند. این پلیمر که از طیف وسیعی از اقلام مانند بطری‌های شیر و شامپو، کیسه‌های غلات یا ساندویچ‌ها و درب‌ها و سطل‌ها به دست می‌آید، زباله‌هایی هستند که دیگر قابل بازیافت نیستند.

او افزود: مصالح ساختمانی فشرده شده از طریق دستگاه هیدرولیک در ضخامت‌های مختلف تولید می شوند. این مواد که در رنگ های متنوعی عرضه می شوند، به طور متوسط ​​به ازای هر متر مربع ۷،۷۰ دلار به فروش می رسند. در حال حاضر شرکت جنج میکرز بیش از ۱۱۰ کارمند دارد که روزانه ۱۵۰۰ آجر تولید می کنند . در آینده نزدیک، قصد دارم تجارت خود را به یک خط تولید بسیار بزرگتر گسترش دهم تا ظرفیت تولید کارخانه خودم را سه برابر کنم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد