اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا در روزهای آینده

اگر طی یکی دو ماه آینده شاهد تغییرات جدی در چشم‌انداز سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا نباشیم روند تضعیف دلار احتمالاً ادامه پیدا خواهد کرد که این مسئله به بالا رفتن قیمت طلا منجر خواهد شد.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز سه‌شنبه به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 16 دلار افزایش به ۱۸۴۱ دلار سنت رسید.

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر و تمایل برای آن را بیشتر کرده‌است.

توجه بازار فلزات گران‌بها به خلاصه مذاکرات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکاست که قرار است در روز چهارشنبه برگزار می‌شود که می‌تواند نکاتی را در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی ارائه دهد. فدرال رزرو در دسامبر پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند انتشار صورت جلسه اجلاس ماه دسامبر بانک مرکزی آمریکا تأثیر چندانی در قیمت طلا داشته باشد، اما انتظار آسان‌تر شدن سیاست پولی فدرال رزرو و پایین آمدن مقدار افزایش نرخ بهره را در میان‌مدت دارند که می‌تواند از قیمت طلا حمایت کند.

طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد زیرا هیچ بهره‌ای پرداخت نمی‌کند.

در حال حاضر برای ۱۲ ماه آینده ریسک‌های متعددی برای بازارهای مالی به خصوص طلا پیش‌بینی می‌شود و البته باید اتفاقات غیر منتظره و غیر قابل پیش‌بینی را هم که می‌تواند بازارها را تکان دهد مدنظر قرار بدهیم. از سوی دیگر انتظار یکسری تغییرات در سیاست‌های پولی و مالی کشورهای جهان از جمله آمریکا را داریم که می‌تواند مسیر قیمتی طلا را جابه‌جا کند.

رئیس صندوق بین المللی پول روز یکشنبه اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ برای بیشتر اقتصاد جهانی، سال سختی خواهد بود زیرا موتورهای اصلی رشد جهانی؛ ایالات‌متحده، اروپا و چین، همگی فعالیت‌های ضعیفی را تجربه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که رکود در فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو احتمالاً با شروع به بهبود زنجیره‌های تامین و کاهش فشارهای تورمی، از پایین‌ترین حد خود عبور کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴.۱۲ دلار رسید و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۶ دلار و ۹۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.

طی سال جاری عوامل متعددی می‌تواند بازار طلا را تحت شعاع قرار دهد که از جمله آنها می‌توان به رکود در اقتصاد جهانی، موج شیوع کرونا در چین و تغییر در سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا ،تغییرات دلار و سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا اشاره کرد.

در شرایط کنونی از دو طرف شاهد حمایت قیمتی برای طلا هستیم. از یکسو شاهد کاهش ارزش دلار در بازار جهانی ناشی از کند شدن روند افزایش بهره دلار از سوی بانک مرکزی آمریکا و فروکش کردن اجرای سیاست‌های انقباضی در این کشور هستیم و از سوی دیگر بانک‌های مرکزی کشورهای جهان در حال خرید و ذخیره سازی طلا هستند که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ادامه یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد