اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آلمان خواستار واکنش جهانی به تصمیم طالبان درباره زنان شد

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان به طالبان درباره تعلیق فعالیت زنان در سازمان‌های مردم‌نهاد محلی و بین‌المللی هشدار داد و خواستار واکنش روشن جامعه بین‌المللی در قبال این تصمیم شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از دویچه وله، بائربوک یکشنبه در توئیتی نوشت: ما اجازه نمی‌دهیم که طالبان کمک‌های بشردوستانه را به بازیچه‌ای برای زن‌ستیزی خود تبدیل کند. آنها نیمی از جمعیت کشور را از حقوق اساسی محروم کره و اصول بشردوستانه را نقض کرده و نیازهای حیاتی مردم را با مخاطره مواجه کرده‌اند.

وی افزود: کسانی که زنان و دختران جوان را از کار، آموزش و زندگی عمومی محروم می‌کنند، فقط کشورشان را به نابودی می‌کشانند. تبعیض جنسیتی می‌تواند جنایت علیه بشریت قلمداد شود.

بائربوک همچنین خواستار «واکنش روشن جامعه بین‌المللی» درباره تصمیم طالبان شد.

طالبان روز شنبه به سازمان‌های غیردولتی داخلی و بین‌المللی در افغانستان دستور داد که از حضور کارمندان زن در محل کار تا اطلاع ثانوی جلوگیری کنند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ممنوعیت حضور و ادامه فعالیت کارمندان زن در سازمان‌های غیردولتی «عمیقاً نگران» است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از طالبان خواست تا در راستای تعهد به قوانین حقوق بشری بین‌المللی و اصول انسانی این تصمیم را لغو کند.

در همین حال، سازمان‌های «کودکان را نجات دهید»، «کمیته نجات بین‌المللی»، «شورای نروژی پناهجویان» و آژانس CARE فعالیت خود را در افغانستان به حالت تعلیق درآورده و اعلام کردند: ما نمی‌توانیم بدون کارکنان زن به زنان و کودکان و مردان افغانستان کمک کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد