اونس طلا2302.52
مظنه14,646,000
18 گرم3,381,000
ارزش سکه32,997,438
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

واکنش اولیانوف به تصمیم آمریکا برای توقف مذاکرات با ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، تصمیم آمریکا برای توقف مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران را غیرمسئولانه خواند.

به گزارش سایت طلا ، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران می‌تواند در یک یا دو روز تکمیل شود، اما ایالات متحده آماده ازسرگیری آن نیست.

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، این دیپلمات روس در ادامه سخنانش، تصمیم آمریکا برای توقف مذاکرات رفع تحریم‌ها با ایران را غیرمسئولانه خواند.

طبق این گزارش، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها چهارشنبه (۲۱ دسامبر) در کنفرانسی مطبوعاتی همچنین گفت خطرات تشدید کنترل نشده در نبود نتیجه مثبت مذاکرات وین بر سر احیای برجام به شکلی قابل توجه افزایش خواهد یافت.

اولیانوف توضیح داد: اگر مذاکرات وین به شکل مثبت تکمیل نشود، آنگاه خطر تشدید به شکلی قابل توجه افزایش خواهد یافت که می‌تواند تا اسفناک‌ترین سناریوها غیر قابل کنترل شود.

پیش‌تر و پس از انتشار ویدئویی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که حدود یک ماه پیش برجام را مرده می‌خواند، کاخ سفید اعلام کرد که احیای توافق هسته‌ای با ایران «در حال حاضر تمرکز ما نیست».

به گزارش شبکه روسی راشاتودی، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره ویدئوی مذکور به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ پیشرفتی در رابطه با توافق ایران در حال وقوع نیست. پیشرفتی در آینده نزدیک را پیش‌بینی نمی‌کنیم. این تمرکز ما نیست.

این اولین بار نیست که کاخ سفید می‌گوید برجام اولویت واشنگتن نیست و در هفته‌های اخیر، مقام‌های مختلف آمریکایی بارها اذعان کرده‌اند که اولویت واشنگتن بجای برجام، حمایت از اغتشاشات در ایران است.

اخیراً «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با حمایت از اغتشاشات در ایران و متهم کردن مقام‌های جمهوری اسلامی به نقض حقوق بشر، تأکید کرد که برجام در حال حاضر برای واشنگتن اولویت نیست.

در جدیدترین اظهارنظر هم «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در کنفرانس خبری (دوشنبه، ۱۹ دسامبر) خود کشورهای جهان را به حمایت از اغتشاشات و ناآرامی‌های شکست‌خورده در ایران ترغیب کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران سه‌شنبه در دیدار جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نقش میانجیگری مذاکرات را داشته، ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌ها مذاکرات سخت و فشرده است، به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه، تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد