اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

صعود قیمت طلا ادامه دارد؟

چشم‌انداز کوتاه‌مدت بازارهای فلزات بدون تغییر باقی مانده است، به‌ویژه زمانی که بانک‌های مرکزی بزرگ از جمله فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا سیگنال‌هایی از افزایش بیشتر نرخ‌های بهره نشان دادند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا با توجه به ادامه نگرانی درمورد افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تغییر چندانی در روز سه‌شنبه نداشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 3 دلار کاهش به 1788 دلار رسید.

افزایش 0.1 درصدی شاخص دلار تمایل برای خرید طلا را پایین‌ آورده، چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

طلا در معاملات روز گذشته به نزدیک سطح 1800 دلار رسیده بود. اما طبق گفته‌ تحلیلگران، دورنمای سخت‌تر شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی مانع افزایش قیمت این فلز گران‌بها می‌شود.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته گفت نرخ بهره در سال آینده میلادی بازهم افزایش خواهد یافت تا تورم مهار شود. سایر بانک‌های مرکزی دنیا هم سیاست مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

نایب‌رئیس بانک مرکزی اروپا هم اعلام کرده روند افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت.

سرمایه گذاران به طور فزاینده ای نسبت به تورم بالا و افزایش نرخ بهره که باعث رکود اقتصادی در سال 2023 می شود، نگران هستند.

درست است که همواره از طلا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شد، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری این فلز گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

سرمایه‌گذاران همچنین تحولات به‌وجودآمده در چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلا را زیر نظر دارند. تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پکن افزایش یافته و در قطب مالی شانگهای هم رو به گسترش است.

قیمت نقره امروز با 0.34 درصد کاهش به 23 دلار و 12 سنت رسید و پلاتین با 0.04 درصد افزایش 984 دلار و 73 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز،کووید-۱۹ در بازارهای پکن در حال گسترش است و به سرعت در مرکز مالی شانگهای گسترش می‌یابد و این موضوع می‌تواند جلسات هفتگی بررسی فروش سهام را لغو کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد