اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خریداران طلا بخوانند/پیش‌بینی قیمت فلز زرد در روزهای آینده

تصمیمات فدرال رزرو، طلا را به زیر 1800 دلار در هر اونس رسانده است.

به گزارش سایت طلا ،قیمت طلا علی‌رغم افزایش قابل‌توجه در روز جمعه، بیشترین کاهش هفتگی خود را از اواسط نوامبر تجربه کرد که می‌توان آن را نتیجه اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا مبنی‌بر ادامه افزایش نرخ بهره در سال جدید میلادی جهت مهار تورم دانست.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 20 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 1794 دلار رسید.

این هفته فدرال رزرو اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، حتی اگر سرعت افزایش نرخ آن کاهش یابد. در آخر هفته، قیمت‌های آتی طلا در فوریه از جمعه گذشته تنها ۰.۵ درصد کاهش یافته است.

آمار اخیر منتشر شده از اقتصاد آمریکا و منطقه یورو نشان از آن دارد که چالش‌های اقتصادی این مناطق در سال جدید نیز روی بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

طبق گفته‌ ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد مؤسسه اوآندا، تمرکز اکثر تاجران بر فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپاست که هر دو خبر از سخت‌تر شدن شرایط پولی داده‌اند. نرخ بهره اوراق قرضه جهانی هم افزایش قابل توجه‌ای داشته که می‌تواند از دلایل کاهش هفتگی قیمت طلا باشد.

تحلیلگران بازار اظهار کردند که ممکن است چند دلیل وجود داشته باشد که چرا طلا پس از موضع جنگ‌طلبانه فدرال رزرو تا حد قابل قبولی انعطاف‌پذیر باقی مانده است. یکی از سناریوها این است که سرمایه‌گذاران اکنون کمتر نگران تورم و بیشتر نگران رکود هستند. داده‌های اقتصادی، از خرده‌فروشی ناامیدکننده در تعطیلات گرفته تا کند شدن فعالیت در بخش‌های تولید و خدمات، نشان‌دهنده کندی اقتصاد ایالات‌متحده است. نگرانی این است که هر چه فدرال رزرو جنگ طلب‌تر باشد، رکود قریب‌الوقوع بیشتر خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که رکود یک محیط مثبت برای طلا است زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال دارایی‌هایی هستند که ثروت آنها را حفظ می‌کند. جورج میلینگ استنلی، استراتژیست ارشد طلا در State Street Global Advisors، در مصاحبه‌ای با کیتکو نیوز افزود که طلا در هفت رکود اخیر، به طور متوسط حدود ۲۰ درصد بازده داشته است و هر چه رکود عمیق‌تر باشد، طلا بهتر عمل می‌کند.

برخی تحلیلگران بر این باورند که با شروع کاهش سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو، دلار آمریکا به اوج خود رسیده است.

برخی از تحلیلگران بازار نیز گفته‌اند که اگر ایالات‌متحده وارد یک رکود عمیق شود، فدرال رزرو به سرعت سیاست‌های پولی خود را کاهش خواهد داد که برای طلا مفید خواهد بود. سرمایه‌گذاران در دنیایی از عدم قطعیت شدید، بحران انرژی مداوم، تهدید مداوم تورم و پتانسیل یک رکود عمیق ادامه خواهند داد و باید بررسی کرد که چگونه همه این عوامل بر بازارهای کلیدی تأثیر می‌گذارند.

تحلیلگران کامرزبانک نیز پیش‌بینی می‌کنند قیمت طلا تا زمانی‌که روند افزایش نرخ بهره پایان نیافته به سمت 1750 دلار کاهش خواهد یافت. این بانک انتظار دارد قیمت طلا تا پایان سال آینده میلادی تا 1850 دلار افزایش یابد.

این روزها قیمت‌ها در بازار به سبب تداوم پیامدهای حمله روسیه به اوکراین و همچنین ادامه قرنطینه کووید-19 در چین افزایش یافته است. در واکنش به این روند، فدرال رزرو نرخ های بهره را به شدت افزایش داده است که به نوبه خود بخشی از درخشش دارایی‌های غیر درآمدی مانند طلا را از بین برده و توجه را به سمت دلار آمریکا معطوف کرده است

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد