اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا اواسط هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم آلودگی هوا تا اواسط هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد

به گزارش سایت طلا ،امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای کشور برای امروز جمعه 25 آذر گفت: امروز در شرق استان‌های لرستان و خوزستان، جنوب همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویر احمد، غرب فارس مناطقی از استان‌های اصفهان، یزد، سمنان و شرق تهران و در برخی نقاط از آذربایجان غربی و شرقی و در سواحل شمال افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه خاطر نشان کرد: فردا با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر بارندگی در گیلان، مازندران و گلستان افزایش می‌یابد و غرب دریای خزر هم مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی برای شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال فارس و کرمان و برخی مناطق اصفهان، یزد، سمنان و ارتفاعات تهران هم برای فردا بارش باران و در ارتفاعات بارش برف راپیش‌بینی کرد.

وی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی تا اواسط هفته خبر داد و به پرهیز از تردد غیر ضروری در فضای باز و فعالیت فیزیکی و ورزشی برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌های توصیه کرد.

نقشینه گفت: فردا و پس فردا خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

وی آسمان امروز تهران را غبار آلود اعلام کرد و گفت: فردا پایتخت ابری با احتمال بارش پراکنده خواهد بود.

به گفته نقشینه، بیشینه دمای امروز تهران 14 و فردا 14 درجه و کمینه دمای امروز نیز 6 درجه پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز 25 آذرماه پایتخت در اکثر مناطق در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" و در برخی مناطق نیز در شرایط ناسالم قرار دارد. همچنین میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که آلاینده اصلی تهران در 24 ساعت گذشته بوده است، هم‌اکنون عدد 141 را نشان می‌دهد.

بر اساس شاخص کیفیت هوا (AQI)، زمانی که شاخص عددی بین 101 تا 150 را نشان دهد، کیفیت هوا در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد