اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ایران حسن نیت خود را در مذاکرات هسته‌ای نشان داده است

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن اعلام حمایت خود از ادامه مذاکرات هسته‌ای خواستار واکنش مثبت طرف آمریکایی شد.

به گزارش سایت طلا ، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برجام گفت: «ایران اخیراً حسن نیت و انعطاف خود را در مورد برخی از موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات نشان داده است. آمریکا باید به آن واکنش مثبت نشان داده و راه‌هایی برای همکاری با ایران برای دستیابی به نتیجه زودهنگام مذاکرات بیابد.»

به گزارش وبسایت وزارت خارجه چین، او در خصوص احتمال از سرگیری برجام گفت: «مذاکرات برای از سرگیری پایبندی به برجام با پیچیدگی‌های جدی مواجه است، اما هنوز امیدی برای دستیابی به توافق وجود دارد. همه طرف‌ها باید به گفتگو و مذاکره متعهد بمانند و تلاش‌های دیپلماتیک را برای بازگرداندن توافق به مسیر خود در اسرع وقت افزایش دهند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار جداسازی موضوع هسته‌ای ایران از سایر مسائل شد و گفت: «طرف‌های دیگر نیز باید با همکاری یکدیگر گام‌های مثبت و سازنده‌ای برای ایجاد فضای مساعد پیرامون مذاکرات بردارند. گره زدن موضوع هسته‌ای ایران با موضوعات دیگر یا تشدید تحریم‌ها و فشار بر ایران به صورت یکجانبه، مذاکرات را به بن بست می‌کشاند و حتی تلاش‌های دیپلماتیک قبلی را خنثی خواهد کرد.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به تازگی گفته است که توافق هسته‌ای در وضعیت دشواری قرار دارد، اما گزینه بهتری وجود ندارد. این مقام اتحادیه اروپا معتقد است که تحریم‌های مرتبط با مسائل حقوق بشری و مشارکت ادعایی ایران در جنگ اوکراین باید از مساله توافق هسته‌ای تفکیک شود.

در همین راستا، مدیر مرکز سیاست امنیتی ژنو نیز از بین رفتن توافقات حاصل شده در مذاکرات برای احیای برجام را «اشتباه» خوانده و اظهار امیدواری کرده که مذاکرات از سر گرفته شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد