اونس طلا2393.31
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

شرایط برای طلا مثبت خواهد بود

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه افزایش فشارهای تورمی می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ موضع سیاست پولی تهاجمی خود کند اما اقتصاد به نقطه شکست نزدیک شده است. آنها خاطرنشان کردند که سیاست پولی فدرال رزرو می‌تواند اقتصاد ایالات‌متحده را به سمت رکود سوق دهد که برای طلا مثبت خواهد بود.

به گزارش سایت طلا ،تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد همچنان نسبت به طلا خوش‌بین هستند زیرا این فلز هفته را به بالاترین سطح چهار ماهه خود به پایان رسانده است.

اگرچه ابهامات زیادی در بازار وجود دارد، اما تنها عاملی که اکثر تحلیلگران بر آن توافق دارند این است که تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو در روز چهارشنبه تأثیر قابل توجهی بر حرکت فلزات گرانبها در پایان سال خواهد داشت.

انتظار می‌رود فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره خود را تا 50 واحد کاهش دهد.

آدام باتن، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com، تاکید می‌کند که طلا همچنان از اقدامات تهاجمی کمتر فدرال رزرو سود خواهد برد.

او افزود که طلا همچنان می تواند عملکرد خوبی داشته باشد حتی اگر فدرال رزرو نرخ نهایی را افزایش دهد زیرا خطر رکود عمیق تر را نیز افزایش می دهد.

وی ادامه داد:«این زمان زمان خرید طلا است. شما در ماه دسامبر طلا می خرید و در فوریه می فروشید. تجارت فصلی طلا قابل پیش بینی ترین اتفاق است.»

در حالی که فشار تورم عمده فروشی در ماه نوامبر بیش از حد انتظار افزایش یافت و نشان داد که افزایش قیمت‌ها همچنان اقتصاد ایالات‌متحده را تهدید می‌کند، بازار طلا حمایت خود را بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس حفظ کرده است.

دانشگاه میشیگان روز جمعه اعلام کرد که قرائت اولیه شاخص احساسات مصرف کننده آن به ۵۹.۱ رسیده است که نسبت به خوانش نوامبر (۵۶.۸)کاهش یافته است. بازار طلا واکنش چندانی به آخرین داده‌های اقتصادی ناامیدکننده نشان نمی‌دهد زیرا سودهای فروش را تا آخر هفته حفظ می‌کند. هر اونس طلا آخرین بار با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۸۱۰ دلار و ۶۰ سنت رسید.

قیمت‌های تولیدکننده ایالات‌متحده با حذف هزینه‌های بی‌ثبات غذا و انرژی، ۰.۴ درصد افزایش یافت که نسبت به ماه گذشته افزایش یافت. اقتصاددانان به دنبال افزایش ۰.۲ درصدی بودند. در این گزارش، تورم اصلی سالانه ۶.۲ درصد افزایش یافته است. پیش‌بینی‌های اجماع افزایشی را تا ۵.۹ درصد پیش‌بینی می‌کردند.

به گفته برخی از اقتصاددانان، انتظارات تورمی که به خوبی تثبیت شده‌اند، باعث آرامش فدرال رزرو می‌شود زیرا به نظر می‌رسد سرعت افزایش نرخ بهره را تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ کاهش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از تحلیلگران گفته‌اند که اگرچه افزایش فشارهای تورمی می‌تواند فدرال رزرو را مجبور به حفظ موضع سیاست پولی تهاجمی خود کند اما اقتصاد به نقطه شکست نزدیک شده است. آنها خاطرنشان کردند که سیاست پولی فدرال رزرو می‌تواند اقتصاد ایالات‌متحده را به سمت رکود سوق دهد که برای طلا مثبت خواهد بود.

این هفته، 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. تعداد پیش‌بینی‌کنندگان صعودی و نزولی بودن بازار در هفته آتی با هم برابر بود و 3 تحلیل‌گر باقیمانده نیز براین باورد بودند که طلا هفته‌ای کم‌نوسان را در پیش رو دارد.

در همین حال، در نظرسنجی آنلاین خرده فروش‌ها، 661 شرکت کردند. از این تعداد 450 نفر یا 68 درصدبازار طلا را افزایشی، 115 نفر معادل 17 درصد این بازار را کاهشی و 96 نفر هم آن را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد