اونس طلا2374.61
مظنه15,046,000
18 گرم3,473,300
ارزش سکه33,898,638
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,800,000
ربع15,200,000

امیرعبداللهیان خطاب به بورل: به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم

وزیر امور خارجه با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم.

به گزارش سایت طلا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی‌اش با «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتر نوشت: در پاسخ به تماس آقای بورل، ۷۰ دقیقه صحبت کردیم. گفتم به آمریکا و سه کشور اروپایی بگویید اگر فکر کنند می‌توانند با فشار و ابزارسازی، در مذاکره امتیاز بیشتر بگیرند، حتما در اشتباهند.

وی تصریح کرد: به تحریم و مداخله پاسخ می‌دهیم.

وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد: همزمان در مسیر گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار هستیم.

به گزارش سایت طلا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۴ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی تصریح کرد: مقامات آمریکایی می دانند ایران تحت فشار و تهدید نه حاضر به مذاکره است، نه امتیاز. مذاکره و توافق منطق خودش را دارد. موضع ایران در ارتباط با مذاکرات برجام کاملا روشن است. ایران متعهد به برجام بود و به تعهداتش عمل کرد و دولت خاطی و ناقض برجام، دولت آمریکا بود و کشورهای اروپایی عضو برجام هم متاسفانه به تعهداتشان عمل نکردند و نتوانستند خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام را جبران کنند. جمهوری اسلامی ایران به دنبال به سرانجام رساندن برجام است. نیاز به برجام نیاز یکجانبه ایران نیست و ایران از موضع ضعف و نیاز مذاکره نمی کند. نیاز آمریکا و غرب و اروپا به برجام کمتر از ایران نیست و نباید منتی بر ایران بگذارند. توافق در دسترس است و طرف‌ها می‌توانند در کوتاه ترین زمان ممکن مذاکرات را جمع بندی کنند و به توافق برسند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: از آن طرف آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌توانند تعلل کنند و هزینه‌های آن را بپردازند. توصیه ما مشخصا به شرکای اروپایی برجام این است که خودشان را تسلیم آمریکا و تسلیم شرایط تحمیلی دولت آمریکا نکنند و ضررها و زیان‌های آن را متوجه خودشان نکنند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد