اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سالی بد برای بیت کوین

در ساعات نخست معاملات روز چهارشنبه، قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارزها شاهد افت بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار رمزارز از وضعیت ماه‌های اخیر کلافه هستند و تحمل کاهش قیمت دیگری را ندارند.

به گزارش سایت طلا، خبرگزاری رویترز در جدیدترین گزارش خود وضعیت بیت‌کوین را به حمام خون تشبیه کرده است و آن را وضعیتی فراتر از یک زمستان طولانی می‌داند.

سال ۲۰۲۲ میلادی برای سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین سال بدی بود. قیمت این رمزارز ۶۳ درصد سقوط کرد و ۱.۶۳ تریلیون دلار از ارزش بازاری کل بازار رمزارز کم شده است. از طرفی، بحران صرافی عظیم FTX، ضربه شدیدی به بازار رمزارزها وارد کرده است. بنظر می‌رسد برخلاف توصیف برخی کارشناسان که بازار رمزارزها را در وضعیت زمستانی طولانی توصیف کرده‌اند، این بازار غرق در حمامی از خون است. بحران صرافی FTX مانند دومینویی بود که بر بسیاری از شرکت‌های این حوزه تاثیر گذاشت.

کارشناسان نیز معتقدند که اگر سقوط صرافی اف تی ایکس رخ نداده بود، ارزش بیت‌کوین می‌توانست بسیار بیشتر از محدوده فعلی باشد. سقوط امپراتوری رمزنگاری اف تی ایکس به این معنی بود که برترین ارز دیجیتال به کمترین میزان در سال ۲۰۲۲ یعنی ۱۵ هزار و ۷۰۰ دلار سقوط کرد. در همین حال، با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳، جامعه کریپتو در مورد محدوده قیمت پایین احتمالی حدس و گمان ارائه کرده است.

سقوط اخیر اف تی ایکس، به‌طور بالقوه برای چند ماه بهبود قیمت بیت‌کوین، در سناریوی نزولی فعلی، هزینه در بر داشت و از آنجایی که شرکت‌های بیشتری با اثر مسری ناشی از اف تی ایکس مواجه می‌شوند، ممکن است عدم اطمینان در بازار ارزهای دیجیتال حاکم شود.

با توجه به پلتفرم ردیابی کوین مارکت کپ، قیمت بیت‌کوین در زمان نوشتن این مطلب، به ۱۶هزار و 972 دلار رسیده که در ۲۴ ساعت گذشته ۰.۸۲ درصد کاهش یافته است.

پیتر شیف، اقتصاددان مشهور به سرمایه‌گذاران هشدار داد که به تله سقوط قیمت پایین‌تر بیت‌کوین فکر نکنند.

شیف در آخرین توییت خود گفت: این اشتباه را مرتکب نشوید که فکر ‌کنید بیت‌کوین در حال تشکیل کف ۱۷ هزار دلاری است بلکه بیت‌کوین سقف بعدی را تشکیل می‌دهد. در طول این بازار نزولی، هر بار که بیت‌کوین یک مرحله دیگر سقوط می‌کند، ضررهای خود را قبل از سقوط بعدی تثبیت می‌کند. این فرودها تله هستند، باید دید که آیا سرمایه‌گذاران خرد با نزدیک شدن به کریسمس به دنبال انباشت بیت‌کوین هستند یا خیر. به‌طور سنتی، ماه دسامبر عمدتا برای بازار ارزهای دیجیتال پربار بوده است.

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۸۵۱.۹۱ میلیارد دلار است كه ۰.۱۵ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵.۵۹ درصد کاهش یافته و به ۳۵.۴۱ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، ۴.۰۱ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد