اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا در آستانه تغییر

شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در ماه نوامبر که قرار است در روز جمعه منتشر شود بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، چون روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی وابسته به نرخ تورم در این کشور است.

به گزارش سایت طلا،روز گذشته طلا حال و روز خوبی نداشت و به پایین‌تر از سطوح کلیدی خود سقوط کرد .

قیمت طلا در شرایطی پایین‌تر از 1800 دلار قرارگرفته که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری درمورد شرایط اقتصاد دنیا هستند. از طرف دیگر، بهبود ارزش دلار تأثیر منفی بر بازار فلزات گذاشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 4 دلار افزایش به 1774 دلار در لحظه تنظیم این گزارش رسید.

ارزش دلار به‌شدت نسبت‌به پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته افزایش یافته و بر تمام کالاهایی که براساس آن معامله می‌شوند تأثیر گذاشته است.

بازارها منتظر اطلاعات تجارت و تورم چین و همچنین آمار تولید ناخالص داخلی در ژاپن و استرالیا و از همه مهم‌تر اطلاعات تورم تولیدکننده در آمریکا هستند که قرار است در همین هفته منتشر شود.

شاخص قیمت تولیدکننده در آمریکا در ماه نوامبر که قرار است در روز جمعه منتشر شود بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است، چون روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی وابسته به نرخ تورم در این کشور است.

فدرال رزرو آمریکا در هفته آینده آخرین اجلاس خود در 2022 را برگزار می‌کند. درحالی‌که انتظار می‌رود میزان افزایش نرخ بهر پایین‌تر از جلسات گذشته باشد، اما این بانک هشدار داد نرخ بهره در سال آینده بیشتر از حد انتظار افزایش خواهد یافت. بازار فلزات در سال جاری میلادی ضربه سختی از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا خورده است، چون بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گران‌بها را افزایش داده و تمایل برای خرید آنها را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز با 0.34 درصد افزایش به 22 دلار و 41 سنت رسید و پلاتین با 0.30 درصد افزایش 994 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

نشانه‌های مثبت از سوی چین به بازار فلزات صنعتی کمک کرده‌است، محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از شهرهای چین کاهش یافته و اجبار تست‌های کرونا در روزهای اخیر برداشته شده‌است.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد OANDA گفت: طلا هنوز زیر سطح ۱۸۰۰ دلار است و به نظر می‌رسد احتمالاً در نزدیک منطقه ۱۷۶۰ دلار تثبیت خواهد شد.

میشائیل لانگفورد، مدیر شرکت مشورتی «ایرگاید» گفت: «در حال حاضر، عامل اصلی که بر قیمت طلا تاثیر می گذارد، نوسانات دلار است.

نشست هفته آینده کمیته بازار فدرال رزرو در نهایت جهت روند بازار را مشخص خواهد کرد.» هرچه ارزش دلار بالاتر می رود، از جذابیت طلا برای خریداران و مالکان ارزهای غیردلاری کم می شود.

لانگفورد افزود: «طلا در چند روز بعد، پیش از نشست فدرال رزرو، بیشتر روند کاهشی خواهد داشت.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد