اونس طلا2342.31
مظنه14,956,000
18 گرم3,452,600
ارزش سکه33,695,868
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)41,500,000
نیم23,700,000
ربع14,700,000

نوسان بیت‌کوین در کانال ۱۶ هزار دلاری/ وحشت در بازار کریپتو

فروپاشی FTX، یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری، باعث ایجاد وحشت در بازار کریپتو شده است. از زمانی که اخبار منتشر شد مبنی بر اینکه FTX مشکلات نقدینگی عمده ای دارد و به دنبال خرید توسط رقیب بزرگتر بایننس است، قیمت بیت کوین ۸ درصد کاهش یافته است که روند نزولی سال ۲۰۲۲ را تشدید می کند.

در ساعات نخست معاملات روز یکشنبه، قیمت بیت‌کوین و بازار رمزارزها شاهد رشد جزئی بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند.

به گزارش سایت طلا،عدم وضوح در مورد اثبات ذخایر صرافی رمزنگاری به‌عنوان دلیل اصلی سقوط ناگهانی آنهاست، همانطور که اخیراً با صرافی اف تی ایکس (FTX) مشاهده شد.

نتایج تحقیقات انجام شده توسط جیمسون لوپ، یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری پلتفرم ذخیره بیت‌کوین CasaHODL، نشان داد که کوه Gox در صرافی‌هایی که دارایی‌های بیت‌کوین را از دست می‌دهند، جایگاه برتر را حفظ می‌کند.

صرافی ارز دیجیتال FTX که تا همین دو هفته پیش به‌عنوان سومین صرافی بزرگ رمزارز شناخته می‌شد، ۳۲میلیارد دلار ارزش داشت. ثروت بنیان‌گذار آن، سم بنکمن فراید، حدود ۱۶میلیارد دلار تخمین زده شد.

برای سرمایه‌گذاران خطرپذیر دره سیلیکون، او نابغه‌ای بود که انتظار داشتند اولین تریلیونر جهان شود. در واشنگتن نیز او چهره قابل قبول صنعت رمزارز بود که با قانون‌گذاران مذاکره می‌کرد.

انفجار و سقوط یک‌باره FTX ضربه فاجعه‌باری به صنعتی که سابقا نیز سابقه شکست و رسوایی داشت، وارد کرد. صنعت رمزارز پیش از اتفاق هرگز تا این حد مجرمانه و بی‌فایده به نظر نمی‌رسید

وضعیت FTX ممکن است در واقع یک کاتالیزور برای بیت کوین باشد، زیرا می تواند اجرای یک چارچوب نظارتی واضح برای ارزهای دیجیتال را سرعت بخشد. اما همانطور که رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا قبلاً گفته بود که بیت کوین یک کالا است نه یک امنیت، ارز دیجیتال برتر احتمالاً تحت هیچ مقررات جدیدی قرار نخواهد گرفت.

به گزارش سایت طلا،ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۸۳۵.۸۳ میلیارد دلار است كه ۰.۸۲ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۲۱.۰۷ درصد کاهش یافته و به ۳۲.۸۸ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی، ۶.۷۹ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.



بیت‌کوین با رشد جزئی به قیمت ۱۶ هزار و ۶۶۵ دلار و اتریوم با افزایش ۱ درصدی به قیمت هزار و ۲۱۸ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو شاهد رشد قیمت بودند.

بر اساس این گزارش،بیت کوین حتی پس از افت قیمت ۷۱ درصدی خود در طول ۵۲ هفته گذشته، هنوز از آوریل ۲۰۱۳ بازدهی درخشانی بیش از ۱۲۳۰۰ درصد داشته است. این عملکرد به مراتب از بازدهی شاخص S&P ۵۰۰ بازار بزرگتر در همان دوره پیشی گرفت و سرمایه گذارانی که ممکن است سود حاصل از این عملکرد را از دست داده باشند، ممکن است بپرسند که آیا اکنون باید وارد بازار شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد