اونس طلا2394.45
مظنه16,191,000
18 گرم3,737,700
ارزش سکه36,478,323
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

اقدام متقابل و موثر ایران در پی قطعنامه آژانس

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که ایران در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود پایبند خواهد بود، در پاسخ به اقدام غیرسازنده آژانس اقدام متقابل و موثر را انجام خواهد داد.

به گزارش سایت طلا،حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) در تهران میزبان «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان بود و پس از آن دو وزیر خارجه دو دور مذاکره داشتند.

وزرای خارجه ایران و عمان پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافتند و به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداختند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این نشست خبری ضمن خیرمقدم به همتای عمانی گفت: روابط دو کشور مبتنی بر دوستی است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار داشت: آخرین توافقات آقای رئیسی و سلطان عمان را در آخرین دیدار روسا مورد بررسی قرار دادیم. بسیار خرسندیم که توافقات و نیت و اراده رهبران دو کشور به سرعت در ابعاد مختلف از جمله در نمودار همکاری‌های اقتصادی و تجاری رشدی فزاینده را نشان می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: از تلاش‌های سازنده سلطنت عمان در کمک به رفع تحریم‌های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم. تلاش‌های عمان برای رسیدن به گام‌های نهایی توافق را ارج می‌نهیم.

* نیروهای خارجی نظامی امروز خود به یک تهدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده‌اند

وی افزود: معتقدیم کشورهای منطقه توانایی حفظ صلح و امنیت در منطقه را دارند. ما حضور نیروهای خارجی نظامی در منطقه را تهدید صلح و ثبات منطقه می‌دانیم و باور داریم که نیروهای خارجی نظامی امروز خود به یک تهدید در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تبدیل شده‌اند، تهدیدی برای امنیت انرژی در منطقه.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از شناورهای بدون سرنشین متعلق به کشورهای خارجی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان در حال تردد هستند و مشکلات امنیتی منطقه را مضاعف کرده‌اند.

امیرعبداللهیان همچنین تأکید کرد: در روزها و هفته‌های گذشته دشمنان جمهوری اسلامی ایران با سوءاستفاده از احساسات پاک مردم ایران و با دخالت‌های مکرر تلاش کردند که وضعیت و محیط داخلی ایران را تحت تاثیر قرار دهند و این اقدامات تا جایی پیش رفت که حملات تروریستی در شیراز و ایذه باعث شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز ما شد. ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌های این عزیزان، این حوادث را قویا محکوم کرده و آن را در راستای تداوم فشار حداکثری آمریکا و سه کشور اروپایی علیه مردم ایران می‌دانیم.

* شرایط اسفبار مردم یمن

به گزارش سایت طلا، رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین به اوضاع یمن اشاره کرد و گفت:‌ مردم یمن شرایط اسفباری را پشت سر می‌گذارند توقف جنگ و آتش بس دو روی یک سکه هستند. شاهد بودیم که آتش بس در یمن تمدید نشد و امیدواریم نسبت به استمرار آتش بس و رفع کامل محاصره انسانی در یمن اقداماتی صورت بگیرد.

به گفته امیرعبداللهیان مقاومت مردم یمن در سال‌های گذشته در مقابل اشغال خارجی ستودنی است.

* سوءاستفاده سیاسی از آژانس

وزیر خارجه همچنین به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد بیان کرد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در هفته گذشته اقدام غیرسازنده‌ای را انجام داد. در حالی که دو هفته پیش هیأتی متشکل از مقامات وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی ایران به وین سفر کرده و درباره همکاری نیرومندتر ایران و آژانس توافق کردند و دیدار سازنده‌ای را با آقای رافائل گروسی مدیرکل آژانس انجام دادند، ولی به یک باره در راستای تاثیرگذاری بر محیط داخلی و همچنین اعمال فشار حداکثری و در تدوام سیاست به شدت ریاکارانه این روزهای ایالات متحده آمریکا قطعنامه‌ای را علیه ایران بر روی میز گذاشته و بار دیگر از آژانس سوء استفاده سیاسی کردند.

وی تصریح کرد: اقدام متقابل و موثر را انجام خواهیم داد در عین حالی که به حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود پایبند خواهیم بود.

پایان پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد