اونس طلا2210.64
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حمایت آمریکا از نشست ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی ایران، با ادعای پشتیبانی از مردم ایران از برگزاری نشست سیاسی و ضد ایرانی ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت کرد.

به گزارش سایت طلا ، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در تداوم دخالت در امور داخلی ایران و حمایت از اغتشاشگران مدعی شد: ما همچنان نگران بازداشت های گسترده، جلسات محاکمه ساختگی و احکام اعدام هستیم.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به نقش مخرب دستگاههای اطلاعاتی غرب در ناآرامی های ایران و نیز شهادت نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد: از زمان آغاز اعتراضات در ایران، نیروهای امنیتی صدها نفر را کشته اند و بسیاری از کشته شدگان زنان و دختران هستند و مانند مهسا امینی ما از مرگ این افراد خشمگین هستیم .

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل روز ۲۴ نوامبر (سوم آذر ماه) "برای رسیدگی به وضعیت رو به وخامت حقوق بشر در ایران" برگزار خواهد شد.

وی با ادعای حمایت آمریکا از مردم ایران، مدعی شد: مقامات ایران باید خشونت علیه زنان را متوقف کنند و اجازه برگزاری اعتراض مسالمت آمیز را بدهند.

وی همچنین در هراس از نفوذ منطقه ای ایران، فعالیت های منطقه ای را "اقدامات مخرب" خواند و گفت: ما تعدادی از ابزارها را در اختیار داریم و با استفاده از آنها، همچنان ایران را پاسخگو می کنیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از رفتار دوگانه برخی دولتهای غربی، تلاش آنان جهت برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در مورد ایران را اقدامی مردود دانست.

پیش از این، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای در تداوم دخالت های دولت بایدن در امور داخلی ایران ادعا کرد: عمیقا نگران گزارش‌های منتشر شده که حاکی از بازداشت های دسته‌ جمعی، محاکمه‌های ساختگی و اکنون حکم اعدام برای معترضانی که خواسته های مشروعی را از دولتی طلب می کنند که به‌طور سیستماتیک کرامت و آزادی اولیه را از مردمش سلب می‌کند، هستیم .

مشاور امنیت ملی دولت بایدن که این روزها همچون دیگر سیاستمداران آمریکایی و غربی بر ناآرامی ها در ایران متمرکز شده و دیدار با مخالفان و مدعیان حقوق بشر را در دستور کار خود قرار داده اند، در تداوم حمایت از اغتشاشات و ژست های حقوق بشری مدعی نگرانی وضعیت زندانیان از جمله حسین رونقی شد .

سالیوان با بیان اینکه جهان نظاره‌گر ایران است، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد نقض حقوق بشر نباید بدون عواقب باشد.

مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: آمریکا در کنار شرکا و متحدان خود در سراسر جهان، به پیگیری پاسخگو کردن عاملان این اقدامات از طریق تحریم ها و ابزارهای دیگر ادامه خواهد داد.

وزیر خارجه ایران تاکید کرد: نشست شورای حقوق بشر برای دولتهایی که مروج خشونت و ترور هستند، باید تشکیل شود و ‌نه در مورد جمهوری اسلامی ایران که مدافع واقعی حقوق بشر است و در اغتشاشات اخیر نیز عمیقا خویشتنداری بخرج داده است.

امیرعبداللهیان نسبت به تاثیرات منفی اقدام سیاسی شورای حقوق بشر بر همکاری های ایران با غرب هشدار داد.

وزیر خارجه ایران اظهار داشت: برخلاف منشور ملل متحد، تعداد معدودی از دولت های غربی با سوء استفاده از مطالبات مسالمت آمیز در ایران، اقدام به تشویق خشونت و آموزش ساخت سلاح و کوکتل مولتوف در فضای مجازی و رسانه ای کردند، که در نتیجه سبب کشتار پلیس و ناامنی در ایران شدند، تا جایی که زمینه را برای اقدام تروریستی داعش مهیا ساختند.

دبیرکل سازمان سازمان ملل متحد نیز با اشاره به وظایف شورای حقوق بشر، هر گونه مداخله سیاسی شورای حقوق بشر در امور کشورها را مردود خواند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد