اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتمال استیضاح بایدن در صورت پیروزی جمهوریخواهان

یک روزنامه آمریکایی روز دوشنبه در نوشتاری با عنوان "کنگره در صورت پیروزی حزب جمهوری خواه در انتخابات میاندوره ای سه شنبه ۱۷ آبان ماه به چه صورتی درخواهد آمد؟ "، پیش بینی کرد که تحقیقات زیادی در باره دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا صورت گیرد و حتی کار به استیضاح شخص او و اعضای کابینه اش بکشد.

به گزارش سایت طلا،روزنامه "یو اس ای تو دی" اشاره کرده است هنگامی که دموکرات ها در ۲۰۱۹ به ریاست مجالس کنگره دست یافتند، رشته تحقیقاتی را در باره دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت، فعالیت های بازرگانی اش و همچنین پیشینه پرداخت مالیات او آغاز کردند که بعدا به نقش او در حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۶ دی ماه)، شورشیان به کنگره گسترش یافت.

این روزنامه با توجه به پیش بینی تحلیل گران و کارشناسان به بعید بودن ادامه ریاست دموکرات ها بر هر دو مجلس نمایندگان و سنا در انتخابات میاندوره ای سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه)، سرنوشت راهبری کنگره و حتی برنامه های رئیس جمهوری را در دوره ۲ ساله دوم او در کاخ سفید تعیین خواهد کرد و شاید جمهوری خواهان به چنین اقدامات تلافی جویانه همانندی دست بزنند. بنابراین انتظار می رود تحقیقات بسیاری در باره برنامه های دولت بایدن و کسب و کارهای تجاری هانتر بایدن فرزند او و چگونگی پرداخت های مالیاتی او آغاز شود.

میزان قدرت جمهوری خواهان برای متوقف کردن برنامه های بایدن، به حاشیه پیروزی آنان در این انتخابات بستگی دارد. تاکنون جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در باره استیضاح بایدن، محتاطانه عمل می کرده اند، زیرا ممکن است موجب جلب توجه بالای رسانه ها شود و در صورت موافق نبودن رای دهندگان، واکنش منفی و زیانباری در پی داشته باشد.

حتی در صورت استیضاح بایدن در سنا و محاکمه او، موافقت دو سوم اکثریت سناتورها برای محکوم کردن او لازم خواهد بود که تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. دو مقام دیگر دولت بایدن که احتمال استیضاح آنها وجود دارد، مریک گارلند دادستان کل و وزیر دادگستری برای تحقیقات وزارتخانه او در باره اسناد و مدارک محرمانه ای که در اختیار ترامپ قرار داشته و دیگری الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی به علت برخورد دولت با اوج گیری بی سابقه ورود مهاجران و پناهجویان از مرزهای جنوبی به این کشور است.

در صورت دستیابی جمهوری خواهان به اکثریت در سنا، سناتور میچ مک کانل مقام خود را به عنوان رهبر اکثریت بازپس خواهد گرفت و برنامه های این مجلس را تعیین خواهد کرد. هرگونه طرح و لایحه ارایه شده از سوی دمکرات ها به سنا، باید توسط مک کانل بررسی شود که در دوره پیش بسیاری از طرح های دمکرات های مجلس نمایندگان را در برزخ نگهداشته بود.

همچنین در صورت به قدرت رسیدن جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان، انتظار می رود که قوانین مطابق نقطه نظرات محافظه کارانه و سنتی آنان مانند کاهش مالیات ها و هزینه های دولت، تصویب شود و احتمال کندی روند تصویب و فرستاده شدن کمک های نظامی و غیرنظامی به اوکراین وجود دارد.

در برنامه جمهوری خواهان این مجلس که در سپتامبر با عنوان تعهد به آمریکا انتشار یافته، اهداف متعددی مانند افزایش تولید سوخت های فسیلی، عنوان شده است، هر چند تا هنگامی که بایدن در قدرت قرار دارد، این حزب باید به حق وتوی او نیز توجه داشته باشد.

با توجه به این نکته که شمار قاضیان فدرال معرفی شده توسط بایدن در دوره ۲ ساله اش تاکنون، بیشتر از همه اسلافش تا جان اف کندی بوده است، احتمال از بین رفتن نفوذش بر قوه قضائیه نیز وجود دارد. مک کانل برای جلوگیری از تائید مریک گارلند دادستان کل کنونی و نامزد باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین برای دیوان عالی شناخته شده است، زیرا به مدت بیش از ۱۱ ماه از رای گیری در باره تائید صلاحیت او جلوگیری کرد تا اینکه مدت اعتبار نامزدی او به پایان رسید و ترامپ جانشین اوباما، کرسی او را با معرفی نیل گورساچ محافظه کار، پرکرد.

بنابراین دموکرات ها نگران هستند در صورت خالی شدن کرسی دیگری در دیوان عالی و لزوم معرفی نامزد تازه، مک کانل از تائید صلاحیت نامزد بایدن تا هنگامی جلوگیری کند که جمهوری خواه دیگری به ریاست جمهوری دست یافته و قاضی محافظه کار مورد نظر خود را برای عضویت در دیوان عالی معرفی کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد