اونس طلا2316.79
مظنه15,121,000
18 گرم3,490,600
ارزش سکه34,067,613
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,900,000
ربع15,000,000

واکنش آمریکا به تمایل سئول برای تولید تسلیحات اتمی

سفیر آمریکا در کره جنوبی به اظهار تمایل یک مقام سئول درباره اجرای برنامه تسلیحات هسته‌ای واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا ، «فیلیپ گولدبرگ»، سفیر آمریکا در کره جنوبی، با زمزمه‌های مطرح شده در سئول درباره رفتن به سراغ توسعه مستقل تسلیحات هسته‌ای مخالفت کرده و این صحبت‌ها را «غیرمسئولانه و خطرناک» خواند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، فیلیپ گولدبرگ که کشورش تنها استفاده کننده از بمب هسته‌ای علیه کشوری دیگر در جهان است، به خبرنگاران در یک اجلاس برگزار شده از سوی یک سازمان رسانه‌ای کره جنوبی گفت چنین صحبت‌هایی کمکی به حل وضعیت متشنج در شبه‌جزیره کره نمی‌کنند.

این سفیر آمریکا که کشورش در ضمن مخالفت با تولید سلاح هسته‌ای از سوی کره جنوبی، متعهد به استفاده از به اصطلاح چتر محافظت هسته‌ای خود برای سئول شده، بیان کرد: «من همچنین معتقدم ما باید بر افزایش ندادن تهدید تسلیحات هسته‌ای – چه سلاح‌‌های هسته‌ای تاکتیکی و چه نوع دیگر – تمرکز کنیم و همچنین به لزوم خلاص کردن جهان از این سلاح‌ها بپردازیم.

این سفیر آمریکایی اضافه کرد: «بازدارندگی گسترش یافته به معنی ارائه تدابیر محافظتی از سوی آمریکا در تمامی حوزه‌ها از جمله در حوزه هسته‌ای است. ما تعهدی محکم به این کار داریم و کسی نباید تردیدی درباره آن داشته باشد.»

این صحبت‌های گولدبرگ بعد از آن مطرح شد که «چونگ جین سوک»، رئیس حزب حاکم «قدرت مردم» در کره جنوبی اخیرا لغو تعهد سئول به عدم تولید تسلیحات هسته‌ای را خواستار شد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، چونگ درباره پرتاب‌های موشکی کره شمالی گفت: «نباید از این غفلت کنیم که تحریکات موشکی اخیر کره شمالی نه فقط شامل موشک‌های بالستیک بلکه شامل شبیه‌سازی سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی بود. ما باید همه تدابیر لازم را در حوزه دفاع و امنیت اتخاذ کنیم.»

این مقام حزب حاکم کره جنوبی بعد از آنکه «یون سوک یول»، رئیس جمهور این کشور با ترک معاهده ان.پی.تی مخالفت کرد موضعش را تغییر داده و استقرار مجدد سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آمریکا در کره جنوبی را درخواست کرد.

آمریکا در زمان جنگ سرد، هنگامی که کره جنوبی عملا یک دیکتاتوری نظامی محسوب می‌شد، صدها سلاح هسته‌ای را در این کشور از جمله گلوله‌های توپخانه هسته‌ای مستقر کرد. کره جنوبی با نام رسمی «جمهوری دموکراتیک خلق کره» با اتحاد شوروی سابق همپیمان بود اما روابط خوبی نیز با چین داشت و یک برنامه هسته‌ای را در پیش گرفت که حاصلش تولید اولین سلاح هسته‌ای قابل استفاده در سال ۲۰۰۶، چند دهه بعد از پایان اتحاد جماهیر شوروی بود.

دو کره در سال‌های ۱۹۵۰-۱۹۵۳ در جنگی به سر بردند که تنها با یک آتش بس پایان یافت به این معنی که هنوز توافق صلحی بین کره شمالی از یک طرف و کره جنوبی و متحدش، آمریکا از طرف دیگر وجود ندارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد