اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سالی پرفراز ونشیب برای طلا

طلا سال پرفرازونشیبی را سپری کرده و حدود 20 درصد نسبت‌به اوج ماه مارس کاهش قیمت داشته‌است.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا امروز با ثابت‌ماندن دلار کاهش یافت، در حالی که تعهد فدرال رزرو ایالات‌متحده به تشدید سیاست‌های پولی نیز بر جذابیت شمش با بازده صفر تأثیر گذاشت.

افزایش خطر رکود اقتصاد دنیا در نتیجه سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی فدرال‌رزرو آمریکا باعث کاهش دوباره قیمت طلا شده‌است.

شاخص دلار در ساعات اولیه آسیا اندکی بالاتر بود و یک شبه به پایین‌ترین سطح خود از ۶ اکتبر رسید. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه‌شنبه گفت: اگر تورم متوقف نشود، بانک مرکزی ایالات‌متحده ممکن است نیاز داشته باشد نرخ سیاستی خود را به بالای ۴.۷۵ درصد برساند.

طلا سال پرفرازونشیبی را سپری کرده و حدود 20 درصد نسبت‌به اوج ماه مارس کاهش قیمت داشته‌است. سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی آمریکا تمایل سرمایه‌گذاران نسبت‌به دلار آمریکا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن را افزایش داده‌ و قیمت طلا که همواره رابطه عکسی با دلار و نرخ بهره بانک مرکزی دارد، تحت فشار بالا رفتن ارزش دلار قرار گرفته‌است‌.

قیمت هر اونس طلا امروز با 11 دلار کاهش به 1643 دلار رسید.

اطلاعات جدید اقتصادی در آمریکا حاکی از افزایش رشد تولیدات کارخانه‌ای در این کشور به‌خاطر سرمایه‌گذاری بالا و افزایش تقاضا برای کالاهای مصرفی است. به‌این‌ترتیب سود خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار افت ساعات اولیه تجارت در روز چهارشنبه را جبران کرده و قیمت طلا را پایین آوردند.

تحلیلگران عقیده دارند طلا دیگر یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا نیست و تا زمانی‌که بانک مرکزی پیشرفتی در مقابله با تورم نداشته باشد، نمی‌توان دورنمای مثبتی برای طلا در نظر گرفت.

کاهش قیمت طلا بر سهام استخراج این فلز گران‌بها و همچنین صندوق‌های قابل در معامله در بورس هم تاثیر گذاشته‌است.

قیمت نقره امروز تغییر چندانی نداشته و 18.61 دلار معامله می‌شود. پلاتین هم با 1.29 درصد کاهش به 900 دلار و 20 سنت رسیده‌است.

نمایندگانی از سراسر جهان که در کنفرانس سالانه فلزات گرانبها انجمن بازار شمش لندن در لیسبون گردهم آمدند، پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در مدت یک سال به ۱۸۳۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس افزایش می‌یابد که از حدود ۱۶۵۰ دلار در روز سه‌شنبه افزایش می‌یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد