اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فشار قیمت دلار بر طلا/ کاهش جذابيت طلا براي سرمايه گذاري

سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی باعث شده سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن روی آورند و باعث سقوط قیمت طلا شوند.

به گزارش سایت طلا،پایین آمدن ارزش دلار و کاهش نرخ سود خزانه‌داری آمریکا در بحبوحه افزایش نگرانی در مورد رکود اقتصاد دنیا باعث نوسان قیمت طلا در معاملات امروز آسیا شده‌است.

قیمت طلا روز دوشنبه بیش از یک درصد افزایش پیدا کرد و در محدوده قیمتی 1660 دلار معامله شد.

اما قیمت هر اونس طلا امروز با نوسان محدود به 1659 دلار رسید و تغییر زیادی نداشت.شاخص دلار یک درصد کاهش یافت، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز کاهش یافت.

قیمت نقره امروز با 0.73 درصد افزایش به 18 دلار و 86 سنت رسید و پلاتین با 0.56 درصد افزایش 922 دلار و 38 سنت معامله می‌شود.

گیتا گوپینات، معاون صندوق بین‌المللی پول گفت: تورم در ایالات‌متحده، بسیار شدید است و فدرال رزرو باید مسیر خود را حفظ کند و سیاست‌های پولی را سخت‌تر کند وگرنه اعتبار خود را از دست می‌دهد. چهارمین افزایش متوالی ۷۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه آینده پس از داده‌های هفته گذشته نشان داد که تورم در ماه سپتامبر به شدت افزایش یافته است.

سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی باعث شده سرمایه‌گذاران به دلار آمریکا به‌عنوان یک پشتوانه ایمن روی آورند و باعث سقوط قیمت طلا شوند. قیمت طلا حدود 20 درصد از ماه مارس کاهش داشته‌است. طلا معمولاً یک رابطه معکوس با دلار آمریکا و نرخ بهره دارد، بنابراین بالا رفتن ارزش دلار قیمت آن را تحت فشار قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش،همچنان تحلیل گران بر این باورند که سایه سنگین احتمال ادامه اقدامات انقباضی فدرال رزرو بر قیمت طلا سایه افکنده است. معامله گران اکنون به دنبال پناه گاه امنی برای سرمایه های خود هستند ولی با توجه به احتمال بالای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آتی مقاصد جذاب تری نسبت به طلا وجود دارد. دلار در هفته ها و ماه های اخیر به بالاترین ارزش خود در بیست سال اخیر رسیده است.

قیمت طلا هنوز هم نزدیک به پایین‌ترین سطح در ماه جاری قرار دارد و نگرانی در مورد سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ فدرال رزرو آمریکا جهت مهار تورم همچنان مانع افزایش آن می‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد