اونس طلا2294.59
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,550,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

ریاض: تصمیم اوپک+ صرفا اقتصادی است

به دنبال انتقادهای شدید آمریکا از عربستان در پی تصمیم اخیر اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت، وزیر خارجه عربستان گفت که این تصمیم صرفا جنبه اقتصادی دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در سخنانی اظهار کرد: تصمیم اوپک پلاس صرفا اقتصادی است و با اتفاق نظر تمامی اعضا اتخاذ شد.

وی همچنین تاکید کرد: تصمیم کاهش تولید نفت هیچونه جنبه سیاسی ندارد.

بن فرحان افزود: کشورهای عضو اوپک+ مسئولانه عمل کردند و تصمیم مناسب را اتخاذ کردند و به دنبال ایجاد ثبات در بازار و دستیابی به منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بودند.

وی همچنین با اشاره به تهدیدهای اخیر برخی مقامات آمریکا به بازنگری در روابط با ریاض درپی تصمیم اوپک پلاس تاکید کرد: روابط ما با واشنگتن راهبردی و تاریخی است.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا نیز سه شنبه در مصاحبه با CNN گفت که رئیس جمهور (جو بایدن) به صراحت گفته است که ما باید به ارزیابی مجدد روابط خود با عربستان ادامه دهیم و اکنون به این ارزیابی مجدد در پی تصمیم اوپک برای کاهش تولید نفت نیاز است.

کربی با اشاره به اینکه بایدن آماده همکاری با کنگره برای تصمیم گیری درباره روابط با عربستان سعودی است، گفت: من در حال حاضر چیزی برای گفتن ندارم، اما رئیس جمهور به وضوح از تصمیم اوپک ناامید است و آماده است تا با کنگره در مورد ارزیابی این رابطه همکاری کند.

دولت آمریکا معتقد است که عربستان سعودی با روسیه برای افزایش ساختگی قیمت‌ها تبانی کرده است و از همین روی اوپک پلاس تصمیم به کاهش تولید نفت و در نتیجه افزایش قیمت جهانی نفت گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد