اونس طلا2414.52
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,400,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,300,000
ربع14,700,000

قیمت بعدی بیت کوین ۱۴هزار دلار !

در ساعات نخست معاملات روز سه‌شنبه بازار رمزارزها شاهد رشد بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده سبز قرار دارند.

به گزارش سایت طلا،قیمت بیت‌کوین امروز سه‌شنبه ۲۹ شهریور به ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار رسید. این رقم رشد ۵۰۰ دلاری قیمت بیت‌کوین در شبانه‌روز گذشته را نشان می‌دهد و معادل سه درصد برآورد می‌شود.

از طرفی، ۴.۲ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو، ریپل و کاردانو نیز شاهد رشد قیمت بودند.

تصمیم بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از اروپا تا آمریکا در این هفته برای سخت‌تر کردن شرایط پولی باعث کاهش ارزش ارزهای مجازی شده و قیمت بیت کوین را به پایین‌ترین رقم طی سه‌ ماه گذشته رسانده‌است.

بزرگ‌ترین ارز مجازی دنیا 7.4 درصد از ارزش خود را در معاملات امروز از دست داده و به 18273 دلار رسیده‌است. این پایین‌ترین رقم از ماه ژوئن یعنی زمان ورشکستگی پلتفرم وام‌دهی دیجیتال سلسیوس است. ارز مجازی اتر هم با 6.6 درصد کاهش حدود 1300 دلار معامله می‌شود.

سرمایه‌گذاران انتظار بی‌ثباتی بیشتر در بازار ارزهای مجازی را به‌دنبال تصمیم فدرال‌رزرو آمریکا برای افزایش دوباره نرخ بهره در روز چهارشنبه دارند. بالا رفتن نرخ بهره نقدینگی را که بخش ارزهای مجازی بر آن استوار است تضعیف می‌کند.

ارزش اتر به‌عنوان دومین ارز مجازی بزرگ دنیا هم به پایین‌ترین رقم طی 2 ماه گذشته رسیده‌است‌.

ایسنا نوشت: یکی از تحلیلگران کهنه‌کار حوزه رمزارزهای دیجیتال ادعا می‌کند که بیت‌کوین پس از ناکامی در بالا رفتن از میانگین متحرک وزنی خود وارد «منطقه ناشناخته» شده است.

نیکلاس مرتن، تحلیلگر کهنه‌کار ارزهای دیجیتال و بنیان‌گذار DataDash بعد از سقوط بیت‌کوین به زیر ۱۹هزار دلار، احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین به ۱۴هزار دلار را بیان کرده است.

این تحلیلگر به عوامل فنی و کلان اقتصادی اشاره کرد، از جمله شاخصی که وی آن را برای ارزش بیت‌کوین «کاملا لعنت‌کننده» می‌خواند.

مرتن اشاره کرد که میانگین متحرک وزنی ۲۰۰ هفته‌ای بیت‌کوین به جای حمایت، به سطح مقاومت قیمت تبدیل شده است. کریپتوکارنسی اولیه تقریبا همیشه در تمام مدت وجود خود بالاتر از حد متوسط ‌بوده است، با نزول‌های نادر زیر آن که پایین‌های چرخه‌ای را نشان می‌دهد.

با این حال، بازارهای بیت‌کوین و رمزارزها طی سقوط بازار کریپتو در ماه ژوئن به زیر این سطح سقوط کردند و شاهد سقوط بیت‌کوین به ۱۷هزار و ۶۰۰ دلار بودند. از آن زمان تاکنون بیت‌کوین در محدوده ۲۰ هزار قرار گرفته که تقریبا کمتر از میانگین متحرک وزنی حدود ۲۳هزار دلار است. با توجه به ناتوانی آن در عقب‌نشینی از این سطح، این تحلیلگر ادعا کرد که بیت‌کوین اکنون در «منطقه ناشناخته» است.

وی گفت: «ما هرگز شاهد این شرایط برای بیت‌کوین نبودیم. معمولاً قیمت به زیر میانگین متحرک هفتگی به دلیل تسلیم شدن افراد کاهش می‌یابد».

او به این نتیجه رسید که اقدام اخیر قیمت بیت‌کوین احتمالا نشان‌دهنده «پایان یک بازار گاوی سکولار طولانی‌مدت» است که بیت‌کوین در طول زندگی خود در کنار سهام تجربه کرده است. به همین دلیل وی مشکوک شده که ممکن است بیت‌کوین دیگر یک دارایی پیشرو در مقایسه با سایر کالاها و سهام نباشد.

به گفته این تحلیلگر، قیمت پایین بعدی این ارز دیجیتال می‌تواند نزدیک به ۱۴هزار دلار باشد که یک اصلاح ۸۰ درصدی نسبت به بالاترین حد خود، مشابه بازارهای نزولی قبلی است.

مرتن گفت: این حداقل چیزی است که در این مرحله خواهان آن هستیم و سرمایه‌گذاران باید احتمال کاهش شدیدتر به ۱۰هزار دلار را در نظر بگیرند.

ارزش بازار ارزهای دیجیتال طی 24 ساعت گذشته 70 میلیارد دلار کاهش‌یافته و به 941 میلیارد دلار رسیده‌است، یعنی بسیار پایین‌تر از اوج 3 تریلیون دلاری که در 2021 ثبت شده بود. بیت کوین 60 درصد از ارزش خود را در سال جاری میلادی ازدست‌داده است.

انواع ارز دیجیتال هفته قبل دیروز امروز
بیت‌کوین ۲۲ هزار و ۲۸۰ دلار ۱۸ هزار و ۸۰۰ دلار ۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار
اتریوم هزار و ۷۲۰ دلار هزار و ۳۰۰ دلار هزار و ۳۵۰ دلار
کاردانو ۰.۴۹۸ دلار ۰.۴۳۸ دلار ۰.۴۷۷ دلار
دوج‌کوین ۰.۰۶۳ دلار ۰.۰۵۶ دلار ۰.۰۵۸ دلار
شیبا ۰.۰۰۰۰۱۳ دلار ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار ۰.۰۰۰۰۱۱ دلار
ترون ۰.۰۶۳ دلار ۰.۰۶۰ دلار ۰.۰۶۰ دلار
ترا کلاسیک ۰.۰۰۰۳۲۴ دلار ۰.۰۰۰۲۸۰ دلار ۰.۰۰۰۳۰۷ دلار
ترا ۴.۱۴ دلار ۲.۷۱ دلار ۲.۸۳ دلار

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد