اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل روزانه طلا جهانی، همچنان کاهش قیمت مشهود است

امروز شنبه 10 سپتامبر 2022 است و طلای جهانی کماکان در حال چالش با سطح بسیار مهم روانشناسی 1700 دلار است. تمام نگاه ها به نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری می باشد. آیا با توجه به شرایط موجود، مقصد بلند مدت بعدی طلا 1600 دلار است؟

امروز شنبه 10 سپتامبر 2022 است و طلای جهانی کماکان در حال چالش با سطح بسیار مهم روانشناسی 1700 دلار است. تمام نگاه ها به نرخ بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری می باشد. آیا با توجه به شرایط موجود، مقصد بلند مدت بعدی طلا 1600 دلار است؟

همینطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید پس از اینکه دیروز خرس های مارکت قیمت را تا 1699 دلار پایین آوردند مجددا بافشار خرید گاوها مواجه شدند. همانطور که مطلع هستید قیمت 1700 دلار یک سطح مهم روانشناسی-حمایتی برای طلا می باشد.

پرایش اکشن به ما می گوید که نگاه خرس های مارکت به پایین ترین قیمت سالانه طلا یعنی 1688 دلار و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری است.

اگر به چارت طلا در تایم فریم روزانه نگاهی بیندازید مشاهده خواهید کرد که گاوهای طلا به محض برخورد با سطح مهم 23.6% فیبوناچی، به سمت پایین حرکت کردند.

نوک اندیکاتور rsi در تایم روزانه صاف تا کمی به سمت بالا است و در این لحظه عدد 35 را نشان می دهد.

نگاه کلی
تصویر کلی مارکت در تایم روزانه، نزولی است.

سطوح حمایت کلیدی
اگر قرار باشد طلا کاهش پیدا کند، اولین سطح جدی حمایت آن منطقه مهم 1700 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا پایین این منطقه نفوذ کند، سطح مهم بعدی قیمت 1690 دلار است. چنانچه خرس های مارکت طلا را پایین تر ببرند، سطح مهم بعدی 1680 خواهد بود.

سطوح مقاومت کلیدی
اگر طلا افزایش پیدا کند، اولین سطح مهم مقاومت آن قیمت 1700 دلار خواهد بود. در صورتیکه طلا بتواند با موفقیت از این منطقه عبور کند، سطح مهم بعدی 1710 دلار می باشد. چنانچه گاوهای مارکت موفق به بالاتر بردن قیمت طلا شوند، سطح مقاومت بعدی 1720 دلار خواهد بود.

همینطور که مشاهده می کنید طلا پس از سقوط به پایین ترین میزان سالانه خود، چند روزی است در حال درجا زدن است. به نظر می رسد طلا منتظر محرک بعدی برای ادامه حرکت خود می باشد.

داده های اخیر نا امید کننده تجاری از سمت چین باعث شدند تا اعتماد سرمایه گذارن خدشه دار بشود و ترس از رکود مجددا بر بازار حاکم گردد.

از طرفی دیگر هرچه به 20 و 21 سپتامبر یعنی نشست رسمی بعدی مقامات فدرال رزرو برای افزایش نرخ های بهره نزدیک تر می شویم، سرمایه گذاران بیشتر روی ادامه اقدامات شاهینی (منظور سیاست انقباضی) روسای بانک مرکزی امریکا شرط بندی می کنند.

با یک نگاه ساده به چارت بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری متوجه خواهید شد که معامله گران منتظر یک افزایش 75 واحدی از سمت مقامات فدرال رزرو هستند. نرخ فعلی بازده اوراق قرضه ده ساله موفق شده به بالاترین میزان خود از اواسط ژوئن یعنی 3.36% افزایش یابد.

از طرفی دیگر قرار است فردا مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز نرخ های بهره بانکی شان را 75 واحد دیگر افزایش دهند. تمامی این اقدامات شاهینی از سمت بانک های مرکزی بزرگ جهان روی طلا که یک دارایی بدون بهره محسوب می شود، تاثیر منفی گذاشته و خواهد گذاشت.

دیروز موسسه ISM ایالات متحده گزارش شاخص مدیران خرید خدمات، مولفه های اشتغال و اجزای سفارشات جدید خود را که بسیار بهتر و قوی تر از انتظارات مارکت بود منتشر کرد.

این گزارش نور امیدی در دل سرمایه گذاران روشن کرد و باعث شد بازده اوراق قرضه یک رالی افزایشی جدیدی را تجربه کند. این فاکتور باعث شد تا شاخص دلار امریکا دوباره به بالاترین میزان خود در 20 سال گذشته پرواز کند.

در همین راستا افزایش بی وقفه جفت ارز USDJPY نیز به کمک گاوهای دلار امریکا شتافت. طلا هم در واکنش به این خبرها، از قیمت 1725 دلار تا 1699 دلار یعنی سطح بسیار مهم 1700 دلار سقوط کرد.

امروز تقویم اقتصادی آمریکا خلوت است و تنها خبر مهمی که قرار است منتشر شود، سخنرانی یکی از اعضای فدرال رزرو و بررسی دفتر اقتصادی بژ (کتاب بژ خلاصه ای از وضعیت اقتصادی امریکا است که توسط فدارال رزرو تهیه می شود) است.

معامله گران از نزدیک این سخنرانی را برای دریافت سیگنال های جدید دنبال خواهند کرد. تا پیش از این سخنرانی مهم، مارکت تحت تاثیر احساسات سرمایه گذاران و وضعیت بازار اوراق قرضه قرار خواهد داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد