اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

معرفی کنسول بازی استیم دک

کمپانی‌های کنسول‌سازی مختلفی در سراسر دنیا هستند که هرساله در حال تلاش برای تولید انواع کنسول بازی هستند، اما رقیب تازه‌نفس و جدیدی به بازار فرستاده شده است که استیم دک نام دارد.

به گزارش سایت طلا،کمپانی‌های کنسول‌سازی مختلفی در سراسر دنیا هستند که هرساله در حال تلاش برای تولید انواع کنسول بازی هستند، کنسول‌های بازی مانند PS5 و یا Xbox One از جمله کنسول‌هایی هستند که این چندساله بازار کنسول‌ها را تصرف کرده‌اند، اما رقیب تازه‌نفس و جدیدی به بازار فرستاده شده است که استیم دک نام دارد، شاید این سؤال نیز برای شما پیش‌آمده که استیم دک چیست؟ با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این کنسول بازی صحبت کنیم و مشخصات استیم دک را بررسی کنیم.

استیم چیست؟

اول‌ازهمه باید بدانیم که استیم چیست تا به سراغ سؤال استیم دک چیست برویم، استیم یک پلتفرم است که توسط شرکت VAlve طراحی و توسعه‌یافته است و کاربران زیادی در سراسر دنیا از این پلتفرم استفاده می‌کنند، تقریباً می‌توان گفت که در هر کشور حداقل یک نفر از پلتفرم استیم استفاده می‌کند.

اما این پلتفرم چیست و چه‌کارهایی انجام می‌دهد؟ پلتفرم استیم فضایی برای انتشار انواع بازی‌های ویدئویی است، در این پلتفرم بازی‌های دستگاه PC و گوشی‌های اندرویدی منتشر شده و کاربران می‌توانند این گیم‌ها را از این پلتفرم خریداری کرده و به بازی‌کردن با آن بپردازند.

از فواید پلتفرم استیم می‌توان به این گزینه اشاره کرد که وقتی که یک بازی را از آن خریداری می‌کنید، هرکجای دنیا نیز که باشید می‌توانید به محتویات بازی خود دسترسی داشته باشید و دوباره آن را بازی کنید، همچنین این پلتفرم سالانه تخفیف‌های متنوعی برای انواع گیم می‌گذارد که موجب محبوبیت بیشتر آن شده است.

استیم دک چیست؟

حالا که با خود پلتفرم استیم آشنا شدیم می‌توانیم خیلی راحت‌تر به سؤال استیم دک چیست پاسخ دهیم، استیم دک یک کنسول بازی همراه است که توسط شرکت Valve تولید شده و توسط پلتفرم استیم نیز حمایت می‌شود، شما می‌توانید تمامی گیم‌های معروف که روی پلتفرم استیم منتشر شده است را با کنسول بازی استیم دک بازی کنید و از آن لذت ببرید.

فکر کنم به‌صورت کامل متوجه شدید که استیم دک چیست و چه‌کاری انجام می‌دهد، با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این کنسول بازی جدید صحبت کنیم و به‌صورت جزئی تر به سؤال استیم دک چیست پاسخ دهیم و مشخصات استیم دک را بررسی نماییم.

طراحی کنسول بازی استیم دک

احتمالاً با سری کنسول‌های نینتندو سوئیچ آشنا هستید، اگر یک‌بار این کنسول‌ها را از نزدیک دیده باشید می‌توانید طراحی استیم دک را نیز در ذهن خود تصور کنید، در ادامه به سؤال طراحی کنسول بازی استیم دک چیست؟ پاسخ مختصری خواهیم داد.

همان‌طور که از نامش پیدا است این کنسول باید کوچک باشد تا بتوان آن را به‌راحتی حمل کرد و در موقعیت‌های مختلف به بازی‌کردن پرداخت، شما می‌توانید اندازه این کنسول را کمی بزرگ‌تر از گوشی‌های معمولی هوشمندی که در دستانتان هست تصور کنید.

Valve برای تولید بدنه این کنسول از پلاستیک استفاده کرده و تمامی بدنه استیم دک از جنس پلاستیک است، و هنوز کسی نمی‌داند دلیل این طراحی استیم دک چیست؟ زیرا پلاستیک‌ها مقاومت کمی دارند احتمال دارد که بر اثر ضربه‌های شدید و یا ضعیف بشکند، این کمپانی کنسول‌های گیمینگ خود را در رنگ مشکی عرضه کرده است و شما هیچ انتخاب دیگری در زمینه رنگ ندارید.

به‌هرحال هر کنسولی برای اینکه بتوان با آن گیم‌ها را اجرا کرد به یک دسته بازی نیاز خواهید داشت، شاید این سؤال در ذهن شما پیش بیاید که جنس دسته بازی کنسول استیم دک چیست؟ اما سخت در اشتباه هستید زیرا هیچ خبری از یک دسته جداگانه و خارجی نیست و این یکی از ویژگی‌های کنسول بازی استیم دک است.

استیم دک در کناره‌های صفحه‌نمایش خود دکمه‌های بازی را قرار داده است و این دکمه‌ها در گوشه‌های بالایی کنسول قرار دارند و در واقع وقتی شما این کنسول را در دست می‌گیرید انگار که دسته بازی در دست دارید با این تفاوت که این دسته بازی دارای یک صفحه‌نمایش در وسط خود است.

ازآنجایی‌که این نمونه از کنسول بازی اولین کنسول منتشر شده در دنیا نیست انتظارات ما کمی از استیم دک بالاتر بود، شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که نام کنسول شبیه به استیم دک چیست؟ در این زمینه می‌توانیم به کنسول‌های تولیدی توسط نینتندو و شرکت سونی اشاره کرد.

از نظر ظاهری این کنسول سایز نسبتاً بزرگی دارد، اگر به این کنسول نگاه کنید می‌توانید متوجه شوید که استیم دک از طول بسیار زیادی برخوردار می‌باشد، همین طول بالا استفاده از این کنسول را کمی سخت خواهد کرد، به همین دلیل است که این کنسول برای کودکان مناسب نمی‌باشد، اما سن مناسب برای خرید استیم دک چیست؟

نمی‌توان سن مشخصی برای استفاده راحت آن مشخص کرد و همه چیز به‌اندازه دستان شما بستگی دارد، ازآنجایی‌که این کنسول از طول و عرض زیادی برخوردار است، در دست گرفتن و استفاده کردن از آن کمی سخت است و در طولانی‌مدت موجب آزار شما خواهد شد، بزرگ بودن این کنسول دسترسی شما به دکمه‌های کنسول را سخت‌تر کرده که این یک نمره منفی برای طراحی این کنسول محسوب می‌شود.

همچنین باید اشاره کرد که Valve از شوکر کنترل نیز برای تولید این کنسول بهره برده تا بازی‌کردن را برای شما راحت‌تر کند، وزن این کنسول تقریباً 600 گرم است که نسبتاً سنگین بوده اما کاملاً قابل‌قبول است، البته فراموش نکنید که نسخه منتشر شده نسخه اولیه کنسول استیم دک است و این کنسول جای پیشرفت زیادی دارد و می‌تواند در آینده به بهترین کنسول همراه دنیا تبدیل شود.

مشخصات صفحه‌نمایش استیم دک چیست؟

برویم به سراغ مشخصات استیم دک در زمینه صفحه نمایش، این کنسول از یک LCD 1200 در 800 اینچی استفاده می‌کند که نرخ تازه‌سازی آن 60 هرتز می‌باشد، این صفحه‌نمایش به‌اندازه یک مانیتور معمولی کارایی دارد اما در حد یک مانیتور گیمینگ نیست، برای همین می‌تواند تجربه خوب و معمولی را برای شما به ارمغان بیاورد و به‌راحتی به بازی‌کردن بپردازید.

ازآنجایی‌که صفحه‌نمایش این کنسول کوچک است بازی‌کردن برخی گیم‌ها در این کنسول سخت است، شاید برای شما سؤال باشد که نام بازی که مشکل دارد در استیم دک چیست؟ باید گفت که بیشتر بازی‌ها مشکلی ندارند اما به علت رزولوشن پایین این صفحه‌نمایش دیدن جزئیات بعضی از گیم‌ها کاملاً غیرممکن است.

Valve در این زمینه هوشیار بوده است، وقتی که شما قصد بازی‌کردن یک گیم خاصی را دارید یک هشدار از سیستم‌عامل دریافت خواهید کرد، منظور این هشدار این است که این گیم با صفحه‌نمایش کنسول شما سازگاری کامل ندارد و بهتر است که این بازی را انجام ندهید، برای مثال در بخش‌هایی مثل زیرنویس گیم به مشکل برخواهید خورد، البته که امکان بزرگ کردن زیرنویس وجود دارد و کاملاً سلیقه‌ای است.

مشخصات سخت‌افزاری استیم دک چیست؟

اینکه به سراغ مشخصات استیم دک در زمینه سخت افزار خواهیم رفت، این کنسول از مشخصات سخت‌افزاری خوبی برخوردار است و می‌تواند تقریباً تمامی گیم‌ها را به‌راحتی و بدون اشکال اجرا کند، شرکت Valve برای این کنسول خود از یک پردازنده AMD استفاده کرده است، پردازنده و یا CPU استفاده شده در این کنسول چهار هسته‌ای بوده که هر هسته آن دارای فرکانس پایه 2.4 تا 3.5 گیگاهرتز می‌باشد که این پردازنده کسی نیست جز AMD Zen2.

حال برویم سراغ این سؤال که پردازنده گرافیکی کنسول استیم دک چیست؟ پردازنده گرافیکی این کنسول نیز توسط شرکت AMD تولید می‌شود و از Valve از پردازنده AMD Rdena2 استفاده کرده است، این پردازنده گرافیکی دارای 8 واحد GPU می‌باشد که هر واحد از آن دارای فرکانس کاری 1 تا 1.6 گیگاهرتز می‌باشد.

این کنسول از RAM 16 گیگابایتی استفاده می‌کند که تقریباً این اجازه را به شما می‌دهد که هر گیمی که خواستید را بدون محدودیت اجرا کنید، لازم به ذکر است که این رم DDR5 می‌باشد، DDR5 جدیدترین نسل قطعه رم می‌باشد که در بازار موجود است در حال حاضر این رم دارای بیشترین سرعت پردازش می‌باشد که نکته مثبتی بری کنسول استیم دک است، شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که نسخه سیستم کنسول استیم دک چیست؟ این کنسول دارای سیستم 32bit می‌باشد و نسخه 64bit ندارد.

این کنسول در سه فضای ذخیره‌سازی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر نسخه دارای یک هارد مخصوص است و نسخه‌های هارد این سه مدل کاملاً با یکدیگر متفاوت می‌باشد، اولین مدل این کنسول دارای فضای ذخیره‌سازی 64 گیگابایتی می‌باشد که هارد آن از نوع eMMC است، دومین نسخه آن با میزان ذخیره‌سازی 128 گیگابایت عرضه می‌شود که هارد آن از نوع NVME SSD است و سومین مدل آن دارای فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی است که هارد آن از نوع NVME SSD است.

این کنسول از آداپتورهای WI-FI و بلوتوث نیز برخوردار است و می‌توانید کنسول خود را به شبکه اینترنت و یا به دستگاه‌های دیگر متصل کنید، برای مثال شما می‌توانید هدفون بی‌سیم خود را به استیم دک متصل کرده و صدای گیم را از هدفون خود بشنوید.

شما می‌توانید برای این کنسول یک فضای ذخیره‌سازی خارجی نیز در نظر بگیرید زیرا این کنسول قابلیت پشتیبانی از SD Card را نیز دارد و در صورت کمبود فضا می‌توانید انواع SD Card را خریداری کرده و به کنسول استیم دک خود متصل کنید.

مشخصات باتری کنسول استیم دک چیست؟

شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که مشخصات باتری کنسول استیم دک چیست؟ همان‌طور که پیداست این یک کنسول حمل شونده است بنابراین حتماً به یک باتری نیاز خواهد داشت، و کیفیت باتری برای طرف‌داری کنسول‌های حمل شونده بسیار مهم است، زیرا درصورتی‌که باتری کنسول ضعیف باشد امکان بازی فراهم نخواهد بود.

این کنسول از یک باتری 40 WHr برخوردار است که قابلیت قابل‌قبولی دارد اما نمی‌توان گفت که باتری‌های استیم دک عالی هستند، اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید اعتراف کنیم که یکی از ضعف‌های این کنسول باتری آن است، این باتری در اجرای گیم‌های ساده مشکل خاصی ندارد، اما درصورتی‌که گیم‌های گرافیکی را تجربه کنید باتری این کنسول کمتر از دو ساعت به‌صورت کامل تخلیه خواهد شد.

البته شما می‌توانید تنظیمات گرافیکی بازی را کاهش دهید تا بتوانید مدت‌زمان بیشتری را به بازی‌کردن بپردازید و خود را سرگرم نمایید، اما نگران نباشید، به علت اینکه این کنسول تازه عرضه شده است این اتفاقات عادی است و Valve می‌تواند با آپدیت‌های خود مشکل باتری این کنسول را کم‌رنگ‌تر کند.

یکی از برتری‌هایی که کنسول استیم دک نسبت به کنسول‌های حمل شونده دیگر دارد، کنترل عالی گرمای درونی آن می‌باشد، فن‌های این کنسول به‌خوبی کار می‌کنند و عمل خنک‌سازی و تخلیه گرما به‌خوبی انجام می‌شود که این امر در یک کنسول حمل شونده واقعاً ضروری و نیاز است، زیرا گرما شدید موجب داغ شدن بدنه خواهد شد و کاربر این کنسول نمی‌تواند به علت گرما کنسول را در دستان خودش بگیرد و بازی کند.

رابط کاربری STEAM OS کنسول استیم دک چیست؟

رابط کاربری STEAM OS سال‌ها پیش طراحی و توسعه یافت و می‌توان هنوز هم آن را در برنامه STEAM مشاهده کرد، آنهایی که برنامه استیم را روی کامپیوتر شخصی خود اجرا می‌کنند می‌توانند این رابط کاربری را اجرا کنند، این رابط کاربری دسترسی شما را به گیم‌ها آسان‌تر می‌کند که خیلی کمک‌کننده است.

حالا استیم دک نیز از این رابط کاربری استفاده می‌کند، البته نسخه آن نسبت به رابط کاربری برنامه متفاوت است و استیم دک از STEAM OS 3.0 برخوردار است که می‌تواند شما را در طبقه‌بندی و انتخاب بازی از محیط پلتفرم استیم یاری کرده تا شما دچار سردرگمی نشوید.

امکانات دیگر کنسول استیم دک چیست؟

این کنسول دارای امکانات متنوع بسیار زیادی است که در پیرامون این کنسول هستند تا استفاده از آن را برای شما آسان‌تر کند، یکی از این امکانات برخورداری این کنسول از اسپیکر است، این اسپیکرها این امکان را به شما می‌دهد درصورتی‌که به ابزارهای صوتی مانند هدفون دسترسی نداشتید، از صدای گیم موردعلاقه خود محروم نشوید.

از امکانات دیگر کنسول استیم دک می‌توان به متصل شدن کنترل کنسول‌های بازی دیگر به این کنسول اشاره کرد، ممکن است فردی به کنسول‌های بازی سونی عادت داشته باشد و نتواند با دیگر کنسول‌ها کار کند، به همین دلیل Valve این امکان را به شما می‌دهد که دیگر کنترلرها را به این کنسول متصل کرده و به بازی‌کردن بپردازید.

همچنین شما می‌توانید موس و کیبورد کامپیوتر شخصی خود را نیز به این کنسول متصل کنید، این امکانات به شما این اجاره می‌دهد که هر سبک از بازی را بر اساس علاقه خود تجربه کنید، به‌عنوان‌مثال بعضی از گیمرها معتقد هستند که بازی‌های شوتر با کم موس و کیبورد بهتر است و تجربه بهتری به شما می‌دهد، چرا که نه بازی‌های شوتر خود را با موس و کیبورد هرکجا که خواستید اجرا کنید.

جمع‌بندی

در نهایت به‌صورت کلی به سؤال استیم دک چیست پاسخ دایم، حال شما به‌صورت کامل پاسخ این سؤال خود را گرفتید و اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کردید، سعی کردیم که نکات مثبت و منفی این کنسول را به‌صورت کامل با شما در میان بگذاریم تا درصورتی‌که قصد خرید این کنسول را دارید بتوانید انتخاب درست و دقیق‌تری بکنید و بعدها از خرید خود پشیمان نشوید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد