اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با خوردن این غذاها جوانتر شوید

بسیاری از افراد خیلی سریع پیر می شوند که یا ناشی از استرس و مشکلات عاطفی است و یا اینکه غذای مناسب نمی خورند.

همه ما در دهه ۶۰ افرادی را دیده ایم که ۲۰ سال جوان تر به نظر می رسند و همچنین افرادی را که ۴۰ ساله هستند، اما به نظر می رسد ۶۰ ساله هستند. اما چه عواملی باعث تفاوت در سن ما می شود؟ بسیاری از افراد خیلی سریع پیر می شوند که یا ناشی از استرس و مشکلات عاطفی است و یا اینکه غذای مناسب نمی خورند.

و به گفته دکتر جاش ، پزشک طب طبیعی و متخصص تغذیه بالینی ، مهمترین عوامل تعیین کننده پیری مربوط به رژیم غذایی است زیرا هر چه که در طول روز می خورید با سن ارتباط دارد. برخی از انواع غذاها به کند شدن پیری کمک می کنند. ما ۱۱ مورد را در دو بخش برای شما آورده ایم.

۱.انواع توت ها

تمشک سرشار از اسیدهای آمینه ( گلوکیدها ، عناصر الیگوت و انواع ترکیبات فنولیک) و آنتی اکسیدانی است که با سرطان پوست و پیری زودرس مبارزه می کند.

زغال اخته هم حاوی( بیوفلاونوئیدها و رسوراترول) آنتی اکسیدان هایی است که در پوست افرادی که دیر پیرمی شوند ، یافت می شود. برای عمر بیشتر، به کلاژن بیشتر ، آنتی اکسیدان های بیشتر و سلولهای بنیادی بیشتر نیاز دارید تا روند پیری را کاهش دهید. انواع توت ها یکی از پادشاهان آنتی اکسیدان ها از میوه ها هستند.

انواع توت ها

۲.آووکادو

آووکادو از نظر اسیدهای چرب ضد التهابی، سرشار از ویتامین A است که موجب ریختن سلولهای قدیمی پوست و ایجاد یک پوست درخشان میشود.

آووکادو به محافظت از پوست شما در برابر پرتوهای مضر خورشید ، مسدود کردن سموم و کاهش خطر ابتلا به انواع مختلف سرطان کمک میکند. چربی ها ، ترکیبات و ویتامین های موجود در آووکادوها به ترمیم پوست کمک کرده و شرایط مزمن پوستی مانند اگزما و آکنه را بهبود بخشد.

آووکادو

۳. پاپایا

پاپایا، یک غذای فوق العاده و سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش علائم پیری و بینایی کمک می کند. ویتامین C برای سیستم ایمنی بدن و پوست بسیار عالی است ، ویتامین K به قلب کمک می کند و ویتامین E که نه تنها به پوست شما بلکه به سلامتی شما هم کمک می کند.

پاپایا

۴ گردو

از آنجا که گردو از نظر ظاهری شبیه مغز انسان است ، بیشتر مردم فکر میکنند که گردو اثرات خوبی روی مغزدارد. گردو به دلیل پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ ، برای مغز بسیار مفید است.

خوردن تعداد کمی گردو در روز، دوز مناسب اسیدهای چرب را برای افزایش طول عمربه شما میدهد. علاوه بر این ، امگا ۳ به جوان نگه داشتن مغز شما کمک می کند و از زوال عقل جلوگیری می کند.

گردو برای قلب هم مناسب است زیرا می تواند کلسترول خون را کنترل کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

گردو

۵.چای سبز

چای سبز به سلولها کمک می کند تا با پیری زودرس یا خطر ابتلا به برخی بیماری ها مقابله کند. این ماده با انواع خاصی از آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر بیماری های قلبی ، التهاب ، انسولین و دیابت محافظت میکند و سایر علائم پیری را کاهش می دهد.

چای سبز

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد