اونس طلا2414.52
مظنه14,396,000
18 گرم3,323,300
ارزش سکه32,434,188
قدیم (بهار)37,400,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,300,000
ربع14,700,000

آغاز روزهایی بد برای بیت کوین

قیمت بیت‌کوین صبح امروز یکشنبه به زیر مرز ۲۰ هزار دلار سقوط کرد.

به گزارش سایت طلا ،در ساعات نخست معاملات روز یکشنبه بازار رمزارزها شاهد افت بوده و‌ اکثر کوین‌ها در محدوده قرمز قرار دارند.

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۹۶۶ میلیارد دلار است كه ۰.۵۱ درصد افت را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حجم کل معاملات در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶.۲۸ درصد کاهش یافته و به ۵۹.۲ میلیارد دلار رسیده است.

از طرفی،۵.۲۱ میلیون دلار موقعیت شورت در معاملات آتی بیت‌کوین، در طول ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.
بیت‌کوین و اتریوم هر دو با افت حدود ۱ درصد به ترتیب به قیمت ۱۹ هزار و ۹۹۹ دلار و هزار و ۴۸۷ دلار معامله می‌شوند.

سایر رمزارزهای مشهور مانند دوج‌کوین، شیبا اینو و ریپل نیز شاهد افت قیمت بودند.

ایسنا نوشت:روز گذشته (۲۷ آگوست) ارزش بازار جهانی تمام دارایی‌های رمزنگاری موجود به زیر یک تریلیون دلار کاهش یافت و بیت‌کوین، دارایی‌ رمزنگاری پیشرو برای اولین بار از اواسط جولای به زیر منطقه ۲۰ هزار دلاری سقوط کرد.

آخر هفته برای بازار ارزهای دیجیتال دردآور خواهد بود زیرا ارزش بازار جهانی آنها کمی کمتر از یک تریلیون دلار است و طی ۲۴ ساعت گذشته چهار درصد کاهش را ثبت کردند. این روند پس از کاهش بیش از ۶ درصدی اقتصاد کریپتو در ۲۴ ساعت قبل بود. سقوط عمده بازار ارزهای دیجیتال تقریبا بلافاصله پس از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم اقتصادی سالانه جکسون هول در روز جمعه رخ داد.

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که ۲۰ هزار و ۷۵۶ دارایی رمزنگاری موجود در حال حاضر کمتر از یک تریلیون دلار ارزش دلاری دارد.

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین (BTC) ۳.۵ درصد و طی هفت روز گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافته است و دارایی ارز دیجیتال پیشرو با قیمت ۱۹ هزار و ۹۶۸ دلار در هر واحد معامله می‌شود. اتریوم (ETH)، دومین دارایی بزرگ ارز دیجیتال بر اساس ارزش‌گذاری بازار، روز شنبه ۵.۱ درصد کاهش یافت و این هفته ۸.۸ درصد از دست داد.

میزان ۶۷.۴۴ میلیارد دلار در حجم تجارت جهانی ۲۴ ساعته در بین ۲۰ هزار دارایی رمزنگاری موجود وجود دارد و تتر (USDT) ۳۴.۰۷ میلیارد دلار از مجموع آن را تشکیل می‌دهد. سکه دلار آمریکا (USDC) نیز ۷.۷۵ میلیارد دلار از مجموع ۶۷.۴۴ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است. حجم بین تتر و سکه دلار امریکا ۶۲.۰۱ درصد از حجم تجارت جهانی روز شنبه را تشکیل داد.

در حالی که اتریوم در روز شنبه ۵.۱ درصد از دست داد، سولانا (SOL) پنج درصد و دوج کوین (DOGE) نیز سه درصد کاهش یافتند. بزرگترین بازندگان شامل لیدو دائو (LDO) با افت ۱۱ درصدی، رادیکس (RDX) ۶.۸ درصد و اتریوم کلاسیک (ETC) ۶.۹ درصد بودند. توکن‌های اینترنت کامپیوتر (ICP)، چیلیز (CHZ)، دیفای چین (DFI) و چند ضلعی (MATIC) توانستند بین ۲.۳ تا ۵.۲ درصد افزایش قیمت داشته باشند.

اقتصاد کریپتو از نظر ارزش دلار بسیار کمتر از ۱۴ آگوست است، زمانی که ارزش بازار تمام سکه‌های موجود ۱.۲۴ تریلیون دلار بود. در آن روز، بیت‌کوین (BTC) از منطقه ۲۵ هزار دلاری عبور کرد و اتریوم (ETH) توانست به بالای ۲۰۰۰ دلار در هر واحد برسد. از آن روز میلیاردها دلار پاک شده و در کمتر از دو هفته، بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار از بین رفته است.

انواع ارز دیجیتال هفته قبل دیروز امروز
بیت‌کوین ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار ۲۰ هزار و ۲۵۰ دلار ۱۹ هزار و ۹۸۵ دلار
اتریوم هزار و ۵۸۵ دلار هزار و ۵۰۰ دلار هزار و ۴۸۵ دلار
کاردانو ۰.۴۵۰ دلار ۰.۴۳۴ دلار ۰.۴۴۷ دلار
دوج‌کوین ۰.۰۶۸ دلار ۰.۰۶۳ دلار ۰.۰۶۳ دلار
شیبا ۰.۰۰۰۰۱۳ دلار ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار
ترون ۰.۰۶۵ دلار ۰.۰۶۱ دلار ۰.۰۶۲ دلار
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد