اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بررسی تخصصی پژو پارس خودروی محبوب ایرانی

خودرو پژو پارس از ماشین‌های معروف تولید شده در ایران است که افراد زیادی به این ماشین علاقه دارند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا نقد و بررسی پژو پارس را انجام دهیم تا شما بتوانید این خودرو را بهتر بشناسید.

به گزاش سایت طلا، خودرو پژو پارس از ماشین‌های معروف تولید شده در ایران است که افراد زیادی به این ماشین علاقه دارند، بنابراین ما تصمیم گرفتیم تا نقد و بررسی پژو پارس را انجام دهیم تا شما بتوانید این خودرو را بهتر بشناسید و درصورتی‌که قصد خرید آن را دارید در انتخاب آن شما را یاری کنیم، درصورتی‌که سؤالات متعددی درباره این ماشین معروف دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا جواب سؤالات خود را به‌صورت کامل دریافت کنید.

طراحی داخلی خودرو پژو پارس

خودرو پژو پارس دارای دو نوع طراحی داخلی است و ظاهر طراحی ماشین به سال ساخت آن بستگی دارد، خودروهایی که برای سال‌های قدیم هستند داشبوردهای قدیمی تری دارند، اما شرکت‌ ایران‌خودرو تولیدکننده پژو پارس متوجه این موضوع شد که طراحی داخلی این خودرو بسیار کهنه شده است، بنابراین تصمیم گرفت تا طراحی داخلی این خودرو محبوب را تغییر دهد.

طراحی جدید پژو پارس تغییرات محسوسی داشته است و امکانات جذاب و جالبی نیز به آن اضافه شده است که البته امروزه این آپشن‌ها از واجبات خودروهای سواری محسوب می‌شوند، از آپشن‌های اضافه شده به داشبورد پژو پارس می‌توان به‌اضافه شدن دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان ماشین اشاره کرد.

رنگ استفاده شده در طراحی داخلی خودرو کرمی رنگ است که زیبایی داخلی ماشین را دوچندان می‌کند، یکی از تفاوت‌های داشبورد قدیم پژو پارس نسبت به داشبوردهای جدید کیفیت ساخت آن است، متأسفانه داشبوردهای جدید از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، همین امر موجب می‌شود تا وقتی در سرعت‌های بالا رانندگی می‌کنید از قسمت داشبورد صداهای ناهنجاری به گوش شما برسد.

طراحی خارجی خودروی پژو پارس

در این قسمت از نقد و بررسی پژو پارس به طراحی خارجی آن اشاره خواهیم کرد، تولیدکنندگان برای طراحی خارجی این ماشین از مدل‌های دیگر خود یعنی پژو 405 و پژو 406 استفاده کرده‌اند، در واقعاً پژو پارس از ترکیب این دو مدل ماشین به وجود آمده است، اما تفاوت‌های مختلفی نیز بین این مدل‌ها دیده می‌شود.

تولیدکنندگان برای زیبایی بیشتر بدنه سعی کرده‌اند که رنگ دستگیره‌های در را تغییر ندهند و از رنگ بدنه ماشین استفاده کنند که این موضوع باعث افزایش زیبایی بدنه خودرو خواهد شد، طراحی این خودرو نسبت به پژو 405 بسیار بهبودیافته است و استفاده از چراغ‌های زیبا موجب افزایش زیبایی جلو و عقب ماشین شده است، همچنین تولیدکننده با تغییر مکان نصب پلاک موجب افزایش خوانایی پلاک ماشین شده است.

همان‌طور که خودتان می‌دانید پژو پارس از 20 سال پیش‌تولید شده است و تا به امروز در ایران تولید و مصرف می‌شود، بنابراین این حجم از زیبایی برای خودرویی که 20 سال پیش‌تولید شده است بسیار قابل‌قبول است، اکثر ایرانی‌ها زیبایی پژو پارس را تحسین می‌کنند و آن را بهترین خودرو تولید شده ایرانی می‌نامند.

میزان مصرف سوخت پژو پارس

پژو پارس‌ها از نظر میزان مصرف سوخت یکسان نیستند و سال تولید این خودرو در میزان مصرف سوخت آن تأثیر می‌گذارد، خودرو پژو پارس در سال‌های اول تولید خود از موتور چهارسیلندر L3 استفاده می‌کرد، همان‌طور که می‌دانید این نوع موتور مصرف سوخت بالایی دارد و موجب می‌شد تا باک پژو پارس خیلی سریع خالی شود.

باگذشت زمان موتور این خودرو تغییرات زیادی کرد و تولیدکنندگان با تغییر دادن نوع موتور استفاده شده در ماشین مصرف بالای سوخت را مهار کردند، امروزه برای تولید پژو پارس از موتورهای چهارسیلندر tu5 استفاده می‌شود که مصرف سوخت پایینی دارد و شما می‌توانید مسافت‌های طولانی را بدون سوخت‌گیری طی کنید.

میزان ایمنی خودرو پژو پارس

همان‌طور که خودتان اطلاع دارید پژو پارس‌ها در کارخانه‌های ایرانی تولید می‌شوند و نمی‌توان به قطعیت گفت: این ماشین از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، اما خوشبختانه این ماشین از حداقل‌های سیستم امنیتی برخوردار است و امنیت بالاتری نسبت به رقبای خود دارد.

از امکانات استفاده شده در پژو پارس می‌توان به ترمزهای ABS و ایربگ یا کیسه هوا اشاره کرد، همچنین تولیدکنندگان در مدل ELX این ماشین از ترمزهای دیسکی استفاده کرده‌اند، در کل این ماشین نمره قابل قبولی در بخش ایمنی دارد و از حداقل‌ها در بخش ایمنی این خودرو استفاده شده است.

فرمان‌پذیری پژو پارس

ماشین‌های پژو پارس و پژو 405 از سیستم تعلیق یکسانی استفاده می‌کنند که این امر موجب می‌شود که تجربه رانندگی با پژو 405 با ماشین پژو پارس یکسان باشد، اما تفاوت‌های کوچکی نیز در بین این دو ماشین وجود دارد، اما اگر بخواهیم در کل نگاه کنیم ماشین پژو پارس بسیار مناسب برای خانواده است و خیلی راحت می‌توانید از این ماشین برای سفرهای خانوادگی استفاده کنید.

پژو پارس از فرمان‌های هیدرولیکی استفاده می‌کند که موجب نرمی بسیار زیاد فرمان خودرو شده است تا شما برای چرخاندن فرمان مشکل خاصی نداشته باشید، گیربکس مدل‌های جدید پژو پارس تغییرات چشمگیری داشته است و موجب می‌شود تا شما بتوانید به‌راحتی دنده ماشین را تعویض کنید، اما از معایب پژو پارس در قسمت گیربکس می‌توان به‌شتاب پایین این خودرو در دنده یک اشاره کرد.

درصورتی‌که می‌خواهید در اتوبان‌ها با سرعت بالا رانندگی کنید بهتر است که خودرو را در دنده پنج قرار دهید، با این کار دور موتور ماشین با وجود سرعت بالا بین 2 تا 2.5 قرار گرفته و مصرف سوخت شما را بسیار پایین می‌آورد، اما درصورتی‌که در دنده چهار رانندگی کنید هم به موتور فشار خواهد آمد ونیز باک شما زودتر خالی خواهد شد.

انواع خودرو پژو پارس

در این قسمت از نقد و بررسی پژو پارس به انواع آن اشاره خواهیم کرد، در طی 20 سال تولید پژو پارس انواع مختلفی از آن تولید و روانه بازار شد، اما در بین خودروهای تولید شده تغییرات چشمگیری در قسمت ظاهری ماشین رخ نداده است و تمامی تغییرات در قسمت موتور و گیربکس اتفاق افتاده است.

از انواع خودروهای پژو پارس تولید شده در 20 سال اخیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پژو پارس ELX
پژو پارس LX
پژو پارس دنده اتومات
پژو پارس دوگانه‌سوز
پژو پارس ELX با موتور XUM
پژو پارس سال

مزایای پژو پارس

علی‌رغم اینکه این خودرو قدیمی است اما از مزایای زیادی برخوردار است تا شما را مجاب به خرید این خودروی زیبا و قدرتمند کند، در ادامه به تعدادی از مزایای خودروی پژو پارس اشاره خواهیم کرد:

تعمیرات آسان

از آن جایی که خودرو پژو پارس داخل ایران تولید می‌شود، بنابراین قطعات و لوازم‌یدکی آن در بازار داخلی به‌وفور یافت می‌شود و شما نیازی به جست‌وجو برای پیداکردن قطعات آن نخواهید داشت و تقریباً در تمامی شهرهای ایران نمایندگی‌های فروش لوازم‌یدکی ایران‌خودرو وجود دارد.

این امر موجب می‌شود تا شما برای تعمیرات آن مشکلی نداشته باشید، علاوه‌برآن نبود لوازم‌یدکی موجب افزایش دستمزد تعمیر‌کاران خواهد شد، اما شما می‌توانید به‌راحتی خودروی خود را با کمترین هزینه تعمیر کرده و دوباره از آن استفاده کنید.

کابین جادار پژو پارس

همان‌طور که اشاره کردیم خودروی پژو پارس می‌تواند ماشین مناسبی برای خانواده باشد، یکی از دلایل انتخاب پارس برای خانواده جادار بودن کابین آن است، بعضی از خودروی‌ها مانند پژو 206 دارای کابین جمع‌تر و کوچک‌تری هستند که استفاده از خودرو را برای راننده و سرنشینان عقب سخت می‌کند.

خوشبختانه پارس دارای کابین بزرگی است و سرنشینان عقب و راننده می‌توانند به‌آسانی در خودرو بنشینند و از سفر خود لذت ببرند.

بازار فروش عالی

خودروهای پژو پارس دارای طرف‌داران زیادی هستند بنابراین شما هیچ مشکلی برای فروش ماشین خود نخواهید داشت، خودروی پژو پارس حجم عظیمی از فروش را در بازار دست‌دوم خودرو به خود اختصاص داده است، و شما می‌توانید بدون افت چشمگیر قیمت خودروی خود را به فروش برسانید.

معایب پژو پارس

به‌هرحال هر خودروی در کنار مزایای زیاد دارای معایبی نیز هست و امکان ندارد که خودرویی کاملاً بی‌نقص باشد، در این قسمت از نقد و بررسی پژو پارس به معایب آن اشاره خواهیم کرد.

هزینه نگهداری بالا

هزینه نگهداری خودروی پژو پارس نسبتاً بالا است، البته باید اشاره کرد که این هزینه‌ها بیشتر به علت هزینه تعمیرات این ماشین است، با مرور زمان کیفیت قطعات استفاده شده در تولید این خودرو پایین آمده است که این امر موجب خرابی زیاد این ماشین می‌شود.

هرساله سیستم‌های برقی بیشتری در تولید این خودرو استفاده می‌شود که هرکدام در سال نیازمند تعمیرات خواهند بود، خودروهای پژو پارس قدیمی نسبت به مدل‌های جدید هزینه نگهداری کمتری دارند.

ظاهری قدیمی

هرساله خودروهای جدید با ظاهرهای متعدد و زیبا وارد بازار می‌شوند که این امر موجب می‌شود تا طراحی خودرو پژو پارس قدیمی به نظر برسد، این موضوع در بازه‌های زمانی مختلف موجب افت محبوبیت این خودرو شد، بنابراین تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند تا این خودرو را با داشبوردهای جدیدتری تولید کنند.

آیا پژو پارس بخریم؟

خودروی پژو پارس ماشین عالی است که از همه جهات دارای نقاط قوت بسیار زیادی است، از طراحی زیبا آن گرفته تا قدرت بالای موتور می‌تواند شما را مجاب به خرید این خودرو کند، در کل اگر قصد خرید ماشین ایرانی را دارید، خودروی پژو پارس در لیست بهترین خودروهای ایرانی قرار دارد.

سخن پایانی

تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم خودرو پژو پارس را به بهترین شکل ممکن به شما معرفی کنیم تا درصورتی‌که قصد خرید این خودرو را دارید این مقاله بتواند به انتخاب شما کمک کند، در این بخش نقد و بررسی پژو پارس به پایان رسید و شما می‌توانید با استفاده از مطالب بالا یک انتخاب عالی داشته باشید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد