اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بررسی کامل 206؛ خودروی محبوب جوانان ایرانی

پژو 206 یک ماشین فرانسوی که در زمان عرضه به یکی از پرفروش‌ترین خودروها در اروپا از سال 2001 تا 2004 شناخته می‌شد.

به گزارش سایت طلا، پژو 206 یک ماشین فرانسوی که در زمان عرضه به یکی از پرفروش‌ترین خودروها در اروپا از سال 2001 تا 2004 شناخته می‌شد، طرح زیبا و اسپرت این ماشین توانست جوانان بسیار زیادی را به خود جذب کند، این خودرو در ایران طرف‌داران زیادی دارد و یکی از ماشین‌های محبوب جوانان ایرانی است، 206 یک خودرو اسپرت است که در ایران خریداران بسیاری دارد و برخی از خریداران به دلیل آشنا نبودن با این ماشین از خرید آن صرف‌نظر می‌کنند به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به‌نقد و بررسی پژو 206 بپردازیم، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

تاریخچه پژ 206:

پژو 206 یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های اروپا بود که در زمان بسیار کمی توانست طرف‌داران بسیار زیادی را به خود جذب کند، طراحی این خودرو جذاب در سال 1997 به اتمام رسید و یک سال بعد وارد بازارجهانی شد و توانست به یک محصول موفق از شرکت پژو فرانسه تبدیل شود.

این هاچبک جوان‌پسند در سال 1380 با همکاری ایران‌خودرو و پژو فرانسه در ایران به تولید رسید و وارد بازار‌های داخلی ایران شد و تا به امروز این ماشین در حال تولید است و اکثر جوان‌ها علاقه بسیاری به این خودرو دارند و قصد خرید آن را دارند.

نقد و بررسی پژو 206:

در این بخش به‌نقد و بررسی پژو 206 خواهیم پرداخت، 206 در سال‌های نخست در 4 تیپ روانه بازار شد و بعد از گذر زمان تیپ 5 و 6 به خانواده آن‌ها اضافه شد، ایران‌خودرو بعد از مدت‌ها تیپ 1 و 4 را از خط تولید حذف کرد و امروزه تنها تیپ 2 و 5 در حال تولید هستند.

ظاهر 206:

ظاهر پژو 206 بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است، این خودرو مختص جوان‌ها طراحی شده و از ظاهر کاملاً اسپورتی برخوردار است، داخل خودرو از فضای بسیار کمی برخوردار است و کیفیت لوازم داخل کابین از کیفیت تقریباً خوبی برخوردار است.

ظاهر این خودرو بعد از گذشت سال‌ها هیچ تغیری نکرده است و با همان طرح اولیه وارد بازار می‌شود، این خودرو دارای رنگ‌های مختلفی است که شما می‌توانید رنگ موردعلاقه خود را از شرکت تهیه کنید.

توجه: هیچ تفاوتی در ظاهر تیپ‌های مختلف وجود ندارد از نظر ظاهری یکسان هستند.

فضای داخلی خودرو:

پژو 206 از نظر ظاهر داخلی دارای یک داشبورد زیبا و جذاب است، داشبورد این خودرو با سایر خودروهای تولید شده متفاوت است و کاملاً نشان‌دهنده طراحی خودروسازان اروپایی است.

پژو 206 از فضای کمی برخوردار است و برای نشستن 4 نفر بیشتر مناسب نیست، فضای صندلی‌های پشت بسیار کم و خسته‌کننده است؛ دکمه‌های شیشه بالابر خودرو بر روی درها قرار ندارد و در کنسول وسط خودرو قرار دارند.

فضای صندوق عقب 206، همان‌طور که می‌دانید خودروهای هاچبک دارای صندوق‌عقب‌های بسیار کوچکی هستند و 206 یک خودرو درون‌شهری هاچبک است که فضای بسیار کمی برای صندوق عقب آن در نظر گرفته شده است.

ایمنی خودرو 206:

ایمنی هر خودرو از مهم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود، پژو 206 از ایمنی مناسبی برخوردار است، با بررسی پژو 206 به این نتیجه می‌توان رسید در بازار ایمنی این خودرو نسبت به رقبای خود بالاتر است و این یک ویژگی بسیار پر اهمیت به‌حساب میاید، یکی دیگر از افتخارات این خودرو در بحث ایمنی داشتن امتیاز تست Euro Ncap 5 است که نشان دهند ایمن بودن خودرو است.

ترمزهای به‌کاررفته در این خودرو ABS است، سیستم قطع سوخت یکی دیگر از ویژگی‌های ایمنی این خودرو است تمام امکانتی که برای بالابردن ایمنی این خودرو به‌کاررفته دارای کیفیت بالایی هستند و این خودرو نسبت به هم‌قیمت‌های خودایمنی بالاتری دارد.

مزایای 206:

خودروی پژو 206 دارای مزایای بسیاری است که اکثر این مزیت‌ها در سایر خودروهای داخلی بسیار کم دیده شده است.

کم‌مصرف بودن: یکی از مهم‌ترین مزایای این خودرو که باعث محبوبیت آن در بین خانواده‌های ایرانی شده است.

هاچبک بودن: این خودرو برای تردد در داخل شهر بسیار مناسب است و می‌توان با آن به‌راحتی در شهر تردد کرد و ابعاد مناسبی دارد.

ظاهر زیبا: ظاهر زیبا و اسپرت این خودرو نیز باعث پرفروش بودن آن در بین سایر خودروها است و یکی از اصلی‌ترین مزایای این خودرو داشتن ظاهر جذابی است.

معایب 206:

این خودرو مانند سایر ماشین‌ها دارای معایبی است، معایب این خودرو نسبت به سایر هم‌رده‌های خود کم‌تر است.

بالا بودن هزینه: یکی از بزرگ‌ترین معایب خودرو 206 گران بودن قطعات آن نسبت به سایر خودروها و برای تعمیر آن باید هزینه بسیاری پرداخت شود.

فضای کم: یکی دیگر از معایب این خودرو هاچبک کم بودن فضا برای سرنشینان عقب است، صندلی‌های عقب از نرمی و راحتی کاملی برخوردارند اما فضای بسیار کمی برای نشستن وجود دارد و بیشتر مناسب کودکان است.

بیرون بودن زاپاس: لاستیک زاپاس پژو 206 در زیر ماشین قرار دارد و این یکی از معایب خودرو است، زاپاس این خودرو را به‌راحتی می‌توان سرقت کرد.

آیا پژو 206 ارزش خرید دارد؟

یکی از پرتکرارترین سؤالات کاربرانی است که آیا پژو 206 ارزش خرید دارد؟ در جواب این سؤال باید بگویم بستگی به نیاز شما دارد، 206 یک خودرو هاچبک اسپرت است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

شما باید هدف خود را قبل از خرید آن مشخص کنید و بعد اقدام به خرید کنید، در کل پژو 206 یک ماشین جوان‌پسند زیبایی است که امکانات قابل قبولی نسبت به رقبای داخلی خود دارد.

انواع تیپ‌های پژو 206:

206 تیپ 1: اولین خودروی 206 که پژو شروع به تولید آن کرد تیپ 1 بود، سیستم‌های به‌کاررفته در آن ساده بودند.

206 تیپ 2: این مدل امروزه در خط تولید ایران‌خودرو فعال است و در بازار طرف‌داران بسیاری دارد، این خودرو آپشن‌های زیادی ندارد و تغییرات کوچکی در سال 1390 در این خودرو ایجاد شد، مانند: ABS شدن ترمزها؛ تا قبل از سال 90 این تیپ پرفروش‌ترین مدل 206 بود و بعدازاین سال تیپ 5 تبدیل شد به پرفروش‌ترین خودرو از 206.

206 تیپ 3: این خودرو در زمان عرضه یکی از پرامکانات‌ترین مدل‌های 206 شناخته شد، ترمزهای به‌کاررفته در این خودرو EBD و ABS است.

206 تیپ 4: این مدل از موتور TU5 برخوردار است و شتاب بالایی دارد اما این خودرو از خط تولید خارج شده است.

206 تیپ 5: محبوب‌ترین مدل از 206 در ایران تیپ 5 است، ترمزهای این خودرو ABS 4کانال است، این خودرو دارای آپشن‌های بسیاری است.

206 تیپ 6: تیپ 6 آخرین مدل از 206 بود که وارد بازار شد و به دلیل نداشتن امکانات خاص و جذاب نتوانست به موفقیت برسد، در ابتدای تولید گیربکس این خودرو تلفیقی از تیپ 4 و 5 بود اما بعد از مدت‌زمان کوتاهی گیربکس اتومات پرقدرتی برای این ماشین در نظر گرفته شد.

توجه: تیپ 2 و تیپ 5 از محبوب‌ترین 206 های موجود در ایران است و مابقی تیپ‌ها به تولید نمی‌رسند و برای خرید باید کارکرده‌های آن‌ها را تهیه کنید.

جمع‌بندی:

206 بعد از واردشدن به بازار ایران تبدیل به پرطرف‌دارترین خودرو داخلی شد و تا به امروز جوانان بسیاری علاقه‌مند به خرید این خودرو هستند، کیفیت ساخت و ظاهر جذاب آن دلیل اصلی موفقیت این خودرو بود؛ در این مقاله به بررسی پژو 206 پرداختیم و امیدواریم مطالب برای شما مفید بوده باشد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد