اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قلعه ساسانی فلک افلاک رو نابود کردند + ویدیو

دژ شاپور خواست که قدمت آن به دوره ساسانیان برمی‌گردد بر بلندای تپه‌ای باستانی با چشم اندازه‌ای طبیعی زیبایی بناشده است و دارای هشت برج و دو حیاط مستطیل شکل است که یکی از بی‌نظیرترین بناهای تاریخی و گردشگری در کشور محسوب می‌شود.

به گزارش سایت طلا، دژ شاپور خواست که قدمت آن به دوره ساسانیان برمی‌گردد بر بلندای تپه‌ای باستانی با چشم اندازه‌ای طبیعی زیبایی بناشده است و دارای هشت برج و دو حیاط مستطیل شکل است که یکی از بی‌نظیرترین بناهای تاریخی و گردشگری در کشور محسوب می‌شود.

اگر کسی می‌خواست در خانه خودش هم لوله رد کند چنان بلائی را سر بنا نمی‌آورد چه برسد به یه بنای ۱۷۰۰ ساله‌! این بنای تاریخی به‌نام های دیگری مانند دژ شاپور خواست، دوازده‌برجی و کاخ اتابکان نیز شناخته‌شده است که یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری در جهان محسوب می‌شود.این میراث تاریخی لرستان به شماره 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ و سالیان طولانی است که در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد اما متأسفانه هنوز ثبت جهانی نشده و با مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی، نم‌زدگی و رانش دیوارها روبه‌رو است و در سال‌های اخیر با مرمت‌های غیراصولی ترک‌خوردگی این بنای تاریخی بیشتر شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد