اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

بیماری های ناشی از استفاده تلفن همراه

اگرچه بدن ما بزرگ‌تر و قوی‌تر از گوشی‌های هوشمند است، اما استفاده نادرست از آن منجر به بیماریهای جسمی و روحی میشود.

اگرچه بدن ما بزرگتر و قویتر از گوشیهای هوشمند است، اما استفاده نادرست از آن منجر به بیماریهای جسمی و روحی میشود.

بیماری سایبری

که «بیماری حرکتی دیجیتال» نیز نامیده میشود، علائمی مانند سردرد و سرگیجه را به همراه دارد. این بیماری زمانی رخ میدهد که به سرعت از تلفن هوشمند خوداستفاده میکنید و یا ویدیوی اکشن را روی موبایل خود تماشا میکنید.

این احساس ناشی از عدم تطابق بین ورودیهای حسی است. زمانی که یک فیلم اکشن را می بینید، اما از نظر فیزیکی آن را احساس نمی کنید، « تضاد حسی » را تجربه می کنید . مطالعات نشان میدهد که این عارضه در زنان بیشتر از مردان است. کسانی که سابقه میگرن دارند نیز بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

گرفتگی پنجه

درد و گرفتگی در انگشتان، مچ دست و ساعد پس از استفاده زیاد از تلفن همراه، اتفاق می افتد. هر فعالیت حرکتی خاصی بصورت مکرر می تواند باعث درد در تاندون ها و ماهیچه ها شود. راههایی برای کاهش درد مانند: کشش دست، ماساژ و کمپرس گرم/سرد، وجود دارد.

خستگی چشم

خیره شدن به همه دستگاه های دیجیتال به مدت طولانی می تواند منجر به درد، تحریک ، خشکی چشم، سردرد و خستگی شود. در بیشتر موارد، خستگی چشم یک مشکل جدی نیست و میتوان آن را با ورزش های چشمی ، درمان کرد.

هر ۲۰ دقیقه یک بار به چشمانتان استراحت بدهید . به مدت ۲۰ ثانیه، چشمانتان را بچرخانید یا از پنجره به بیرون نگاه کنید و اگر احساس کردید چشمانتان خشک شده از قطره چشمی استفاده کنید.

درد گردن و ستون فقرات

ناراحتی در گردن و ستون فقرات، یک بیماری همه گیر و رایج است، که زمانی اتفاق میافتد که برای مدت طولانی به موبایل نگاه میکنید . وقتی سر، ما پایین است، ستون فقرات ما، مجبور می شود تا وزن آن را تحمل کند. این عادت منجر به درد گردن و ستون فقرات میشود.

تلفات

تلفات عابران پیاده رو در حال افزایش است، زیرا تعداد زیادی از افراد هنگام عبور از خیابان، از تلفن همراه استفاده میکنند و حواسشان پرت است. اگرچه این تلفات شامل افرادی که در حال رانندگی از موبایل خود استفاده میکنند ،هم میشود .

پرخوری

استفاده از خود تلفن نمی تواند منجر به پرخوری شود. تحقیقات نشان میدهد که نگاه کردن به تصاویر غذای پرکالری، اشتهای فرد را به خوردن را تحریک میکند و باعث احساس گرسنگی میشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد