اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بیانیه پایانی نشست جده صادر شد

شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در بیانیه مشترکی که در پایان نشست جده صادر شد بر حمایت از عاری شدن منطقه خلیج فارس از تمامی انواع سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کردند.

به گزارش سایت طلا ، در این بیانیه آمده است: کشورهای شورای همکاری از تاکید بایدن بر توجه واشنگتن جهت تحقق مشارکت راهبردی با آنها استقبال کردند.

در بخش دیگری از این بیانیه شورای همکاری و آمریکا اعلام شد، رهبران حاضر در نشست بر محوری بودن تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از آنچه آنها دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مدعی آن شدند، تاکید کردند.

همچنین رهبران راه‌های توسعه همکاری مشترک برای تقویت بازدارندگی و توانمندی‌های دفاعی کشورهای شورای همکاری را مورد بررسی قرار دادند.

در بیانیه شورای همکاری و آمریکا آمده است: رهبران بر تعهد خود به حفظ امنیت منطقه و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش منطقه‌ای تاکید می کنند.

این رهبران در ادامه ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران، از ایران دعوت کردند تا با همکاری با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای منطقه را عاری از تسلیحات کشتار جمعی باقی نگهدارد.

رهبران کشورهای شرکت کننده در نشست جده با تکرار مجدد محکومیت تروریسم بر عزم خود جهت تقویت تلاش‌های انجام گرفته در مبارزه با آن تاکید کردند.

در بیانیه پایانی نشست جده رهبران حاضر حمایت خود را از معاهده منع انتشار هسته‌ای در منطقه تجدید کرده، و در بند دیگری نقش مثبت عراق در تسهیل ارتباط و اعتماد سازی بین کشورهای منطقه‌ای را مورد ستایش قرار دادند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد