اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدن: روابط ما با اسرائیل بسیار قوی‌تر و عمیق‌تر از قبل است

رئیس‌جمهور آمریکا پس از ورود به تل آویو گفت روابط ما با اسرائیل بسیار قوی‌تر و عمیق‌تر از قبل است.

به گزارش سایت طلا ، هواپیمای حامل «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، در فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو فرود آمد.

به گزارش الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی از جمله «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نفتالی بنت، نخست وزیر سابق به استقبال رئیس‌ جمهور آمریکا رفتند.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی پس از ورود بایدن گفت: «سفر رئیس‌جمهور بایدن بازتاب دهنده عمق روابط دوجانبه است. رئیس‌جمهور بایدن همواره حامی اسرائیل بوده است. ما چالش‌های امنیتی ایجادشده از سوی ایران که اسرائیل و همسایگانش را تهدید می‌کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد. سفر بایدن، سفر صلحی است که از اسرائیل آغاز شده و به عربستان سعودی خواهد رفت.»

یائیر لاپید نیز گفت: «ما با بایدن درباره مسائل امنیت داخلی گفت‌وگو خواهیم کرد.ما درباره ایجاد یک ساختار امنیتی و اقتصادی جدید در خاورمیانه بحث خواهیم کرد. سفر بایدن تاریخی است و ما تشکیل یک ائتلاف جدید که برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند، مورد بررسی قرار خواهیم داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «باعث افتخار من است که در میان دوستانم به اسرائیل یهودی و مستقل سفر کنم. روابط ما با اسرائیل قوی‌تر و عمیق‌تر از سابق است. ما در کنار اسرائیل تلاش خواهیم کرد سامانه دفاعی آن‌ها را از جمله گنبد آهنین را تقویت کنیم.»

جو بایدن در ادامه مدعی شد: «ما حمایت مستمر خود از راهکار دودولتی را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد؛ ما به دنبال صلحیم و نمی‌خواهیم اشتباهات گذشته تکرار شود. به اقدام مشترک خود برای مبارزه با یهودستیزی ادامه خواهیم داد.»

پیشتر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه این کشور در سفر رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه همراه او خواهد بود و مسائلی نظیر آنچه تهدیدات ایران ادعا می شود نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد