اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی چگونه کار میکند ؟

این صندوق با مشارکت شرکت تأمین سرمایه تمدن (از شرکت های تابعه بانک توسعه صادرات ایران ) از سال 1394 تاسیس شده و تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن فعالیت می نماید.

این صندوق با مشارکت شرکت تأمین سرمایه تمدن (از شرکت های تابعه بانک توسعه صادرات ایران ) از سال 1394 تاسیس شده و تحت مدیریت تامین سرمایه تمدن فعالیت می نماید. از جمله صندوق های با درآمد ثابت است که منابع آن فقط در دارایی های با درآمد ثابت سرمایه گذاری می شود. مطابق امیدنامه صندوق، نرخ بازدهی پیش بینی شده برای هر سرمایه گذار 15 درصد سالانه است. اما طی دوره هایی بازدهی بیشترازمقدارپیش بینی شده داشته است. با توجه به ترکیب دارایی ها، این صندوق گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری کم ریسک محسوب شده و می تواند ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت باشد. ضامن نقدشوندگی این صندوق بانک دولتی توسعه صادرات ایران است. این صندوق سود روزشماردارد و سود آن شانزدهم هر ماه به حساب سرمایه گذاران واریزمیشود. سرمایه گذاران این صندوق امکان بهره مندی از خدمات کارت اعتباری (آی بی کارت) را دارند.

این نوع صندوق ها حداقل 70% ترکیب دارایی های خود را در اوراق مشارکت، سپرده های بانکی، گواهی سپرده بانکی و سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت و سهام (به میزان محدود و حداکثر تا 20 درصد ارزش دارایی صندوق) سرمایه گذاری می نمایند. به همین دلیل هم معمولا" بازدهی مشابه با اوراق مشارکت و سپرده های بانکی دارند. لذا سرمایه‌گذاری در این صندوق برای افرادی که ریسک پذیر نیستند، توصیه می گردد.

مزایای اندوخته توسعه صادرات آرمانی

بالاتر بودن سود نسبت به سود بانکی و محاسبه روزشمار سود

مزیت صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی نسبت به سپرده‌های بانکی، نرخ سود بالاتر و محاسبه‌ی روزشمار سود می‌باشد، بدین معنی که برای مثال حتی اگر شخصی نصف یک دوره را هم در صندوق سرمایه گذاری کرده باشد، سود آن مدت را متناسب با روزهای ماندگاری دریافت خواهد کرد. در صورتی که شرط دریافت سود سرمایه گذاری در سپرده های بانکی حضور کامل در دوره می باشد. سود صندوق اندوخته توسعه صادرات به طور میانگین سالیانه 21% است.

امکان بهره‌مندی از کارت اعتباری بدون ضامن

سرمایه‌گذاران صندوق اندوخته توسعه صادرات، می‌توانند از خدمات کارت اعتباری آی بی شاپ با نام آی بی کارت بهره‌مند شوند. آی بی کارت نوعی کارت اعتباری است که سرمایه‌گذاران با داشتن آن می‌توانند در هر زمان که نیاز به خرید دارند و پول نقد ندارد، از آن استفاده کنند. اعتبار موجود در آی بی کارت حتی این قابلیت را دارد که در صورت عدم تسویه در مهلت تعیین شده به تسهیلات بلند مدت با اقساط 12 ماهه، 24 ماهه یا 36 ماهه تبدیل شود و در ازای آن دارایی سرمایه گذاران نزد صندوق وثیقه شود. در حال حاضر سرمایه‌گذاران تا سقف 2 میلیارد ریال می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

صدور از محل سود

سرمایه گذاران صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی در صورت تمایل می توانند گزینه صدور از محل سود را فعال کنند. با فعال کردن گزینه صدور از محل سود در صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی، سود ماهیانه سرمایه گذاران به صورت اتوماتیک تبدیل به واحدهای صندوق می گردد و به دارایی سرمایه گذار افزوده می گردد و فقط با انتخاب این گزینه سود سالانه صندوق برابر با 23.15% درصد خواهد شد.

ضمانت نقدشوندگی

وجود یک ضامن نقدشوندگی در سرمایه گذاری از مزایای بسیار مهم آن محسوب می شود و باعث ایجاد حس امنیت در سرمایه گذاران می شود. بانک توسعه صادراتضامن نقدشوندگی صندوق گنجینه زرین شهر می-باشد.

سرعت نقدشوندگی بالا

سرمایه گذاران صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی در هر زمان دلخواه می توانند تمام یا قسمتی از دارایی خود را ابطال بزنند. وجه ابطال فقط تا چند ساعت بعد به حساب بانکی آن ها واریز می گردد.

سود ثابت

در صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی با توجه به اینکه سود سپرده بانکی و اوراق مشارکت نوسان کمی دارد، حدود سود ثابت می‌باشد، اما در هرماه با توجه به نوسانات سهام صندوق تغییرات محدودی در سود تقسیم شده می‌تواند وجود داشته باشد. میانگین سود پرداختی سالیانه این صندوق %21 می باشد.

ریسک پایین

صندوق‌ اندوخته توسعه صادرات آرمانی عمده‌ی دارایی‌های خود را در اوراق با درآمدثابت و سپرده بانکی (حداقل 75 درصد) و مابقی را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. با توجه به نوع سرمایه‌گذاری، این صندوق برای افرادی مناسب است که ریسک‌گریز بوده و تمایل به دریافت سود دوره ای دارند.

از مزایای این صندوق نسبت به سایر صندوق‌های سرمایه گذاری در کشور می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

عدم وجود نرخ شکست در مقایسه با سپرده های بانکی در صورت نیاز به نقدینگی و ابطال واحدهای سرمایه گذاری
وجود حداقل ریسک در بین انواع صندوق‌های سرمایه گذاری
پرداخت سود در سررسیدهای یک ماهه
عدم هزینه صدور و ابطال
ضامن نقدشوندگی صندوق: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان یک بانک 100 درصد دولتی
امکان خرید و فروش اینترنتی واحدهای سرمایه گذاری برای اشخاص حقیقی با مراجعه به سایت www.ibshop.ir به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی خدمات مالی و سرمایه گذاری در بازار سرمایه که توسط شرکت تأمین سرمایه تمدن راه اندازی شده و تمامی خدمات در آن بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت آنلاین ارائه می‌گردد.

لازم به توضیح است احراز هویت سرمایه گذاران از طریق ثبت نام افراد در سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان (سجام) زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادارانجام می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد