اونس طلا2326.51
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

نخستین خودروی کراس اوور ایران‌خودرو رونمایی شد + عکس

کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام «ری‌را» امروز (یکشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل این گروه صنعتی رونمایی شد.

به گزارش سایت طلا، کراس‌اوور گروه صنعتی ایران‌خودرو با نام «ری‌را» امروز (یکشنبه) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل این گروه صنعتی رونمایی شد.

گروه صنعتی ایران خودرو، کراس‌اوور ملی «ری‌را»، را به عنوان یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین خودروهای ملی با استانداردها و تجهیزاتی در رده خودروهای مطرح اروپایی و برترین‌های آسیا معرفی کرد.

این خودروساز قصد دارد که کراس اوور «ری‌را» را در مدل های مختلفی به بازار عرضه کند و در ابتدا این کراس اوور در مدل V2 به بازار ایران عرضه می‌شود.

کراس اوور «ری‌را» ایران خودرو بر روی پلتفرم مدرن و جدید این شرکت موسوم به IKP1 توسعه یافته است.

این خودرو قادر به پاس کردن همه استانداردهای ۸۵ گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران بوده و آن‌طور که ادعا شده در زمینه حفظ ایمنی سرنشینان و راننده و همچنین حفظ ایمنی عابر پیاده قابل مقایسه با محصولات خودروسازان مطرح دنیاست و با تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی که برای آن در نظر گرفته شده می‌تواند با خودروهای وارداتی و خودروهای روز جهان رقابت کند.

«ری‌را» ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور ۱.۷ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید ۱۶۰ اسب بخار قدرت در دور پنج‌هزار و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور در دور ۱۶۰۰ تا ۴۵۰۰ است.

«ری‌را»، محصول جدید ایران خودرو که در زبان مازندرانی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است، در سایت این شرکت در شهر بابل به تولید خواهد رسید.

آن طور که گفته می شود، ری را با دو پیشرانه به بازار می آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می دهد و به چرخ های جلو می رساند.

به احتمال بسیار زیاد، ری را در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می شود. نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی این خودروی جدید می رسد. ری را قرار است تا در آینده با نسخه برقی هم به بازار معرفی شود و در گام های بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب گردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد