اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جانسون: ۴ قدرت صنعتی طلای روسیه را تحریم می‌کنند

نخست‌وزیر انگلیس دقایقی پیش و در بدو ورود به آلمان خبر داد که چهار کشور عضو گروه ۷ واردات طلا از روسیه را ممنوع می کنند.

به گزارش سایت طلا، نخست‌وزیر انگلیس دقایقی پیش و در بدو ورود به آلمان خبر داد که چهار کشور عضو گروه ۷ واردات طلا از روسیه را ممنوع می کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از «بوریس جانسون» عنوان کرد که آمریکا، انگلیس، ژاپن و کانادا در این اقدام مشترک "الیگارش‌های روسیه را به صورت مستقیم هدف قرار خواهند داد و ضربه‌ای به قلب ماشین جنگی پوتین وارد خواهند کرد. "

به نوشته تارنمای روزنامه دیجیتالی ایندیپندنت، در سال ۲۰۲۱، درآمد روسیه از صادرات طلا حدود ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ساعتی پیش در توییتی خبر داده بود که اعضای گروه ۷ واردات طلا از روسیه را ممنوع خواهند کرد. به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، پیش‌بینی می‌شود که این تحریم امروز به صورت رسمی اعلام شود. به گفته مقام های دولت بایدن، پس از صادرات انرژی، طلا بیشترین درآمد را نصیب مسکو می کند و تحریم این فلز گرانبها مشارکت روسیه در بازارهای جهانی را دشوارتر خواهد ساخت.

یک مقام آگاه نیز شب گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و اعضای گروه هفت قصد دارند در خصوص ممنوعیت واردات طلا از روسیه توافق کنند.

رویترز نوشت که آمریکا به متحدان خود فشار آورده تا برای کاهش درآمد روسیه، تحریم‌های اقتصادی سریع و قابل توجه علیه این کشور وضع کنند.

یک مقام خزانه‌داری آمریکا گفت، توافق در این خصوص در روز سه‌شنبه و در طول سفر بایدن به اروپا انجام خواهد شد.

تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکنون مستقیما طلای این کشور را هدف قرار نداده، اما بسیاری از بانک‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل و پالایشگاه‌ها پس از آغاز درگیری در اوکراین خرید فلزات از روسیه را متوقف کردند.

طلا یک دارایی بسیار مهم برای بانک مرکزی روسیه است که به دلیل تحریم‌های غرب با محدودیت‌هایی در دسترسی به برخی از دارایی‌های خود در خارج از روسیه مواجه شده است.

روسیه سالانه حدود ۱۰ درصد از طلای استخراج شده در سطح جهان را تولید می‌کند. ذخایر طلای این کشور از زمان پیوستن کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ سه برابر شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد