اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

با این ترفند ها، خوراکی های تازه بخریم

وقتی وارد سوپرمارکت می شویم با انواع محصولات و برندها روبرو میشویم و دیگر زمانی برای خواندن تاریخ انقضاء و تولید اجناس نمی گذاریم.

وقتی وارد سوپرمارکت می شویم با انواع محصولات و برندها روبرو میشویم و دیگر زمانی برای خواندن تاریخ انقضاء و تولید اجناس نمی گذاریم. تازگی و کیفیت برخی از محصولات را میتوان در سوپرمارکت یا در بازار بررسی کرد، در حالی که برخی دیگر را فقط درخانه میتوان بررسی کرد.

اگر زرده وسط تخممرغ باشد، تازه است

وقتی یک تخممرغ را می شکنید، به زرده آن نگاه کنید. اگر در وسط سفیده قرار دارد، به این معنی است که این تخممرغ تازه است. همچنین، خود زرده باید گرد باشد. اگر صاف است، آن را نخورید.

یک تخممرغ خام را در آب قرار دهید. اگر پایین بیاید، سالم است. اگر یک طرف آن بالا بیاید، تخممرغ تازه نیست اما همچنان خوراکی است. اگر به سطح آب رسید، باید آن را دور بیندازید.

یک کدو تنبل تازه «خالی» است

برای اینکه بفهمید کدو تنبلی که در دست دارید چقدر تازه است، روی آن ضربه بزنید. به صدا گوش کنید. اگر به نظر میرسد که داخل آن خالی است، این محصول ارزش خرید دارد.

ماستی که آب انداخته دور نریزید

گاهی اوقات محصولاتی را که هنوز برای خوردن خوب هستند دور میاندازیم. برای مثال، وقتی مایعی در بالای ماست جمع میشود، میتوان این محصول را مصرف کرد. این مایع، آب پنیر است که دارای مواد مغذی است. خوردن آن بی خطر است، بنابراین میتوانید به سادگی ماست را هم بزنید و مصرف کنید.

ماهی تازه سفت است

همیشه بافت ماهی تازه را بررسی کنید. با انگشت روی بدن آن فشار دهید. گوشت باید به شکل قبلی خود بازگردد و فلس آن باید سفت باشد. همچنین، حتماً به چشمهای ماهی نگاه کنید. آنها نباید لایه سفید داشته باشند ویا فرورفته باشند.

روغن نارگیل تازه در یخچال جامد میشود

تشخیص تقلبی بودن روغن نارگیل آسان است. آن را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. روغن نارگیل اصل جامد میشود و سایر روغنهای تقلبی بهصورت لایهای جدا میشوند .

زیر لایه اول پوست پیاز نباید لکه ای وجود داشته باشد

یک پیاز را بردارید و لایه اول را جدا کنید و ببینید که زیر اولین لایه پوست چگونه است. اگر لکههایی میبینید که پوست آن کمرنگ شده است، یعنی روی پیاز کپک زده و بهتر است آن را نخرید.

لیموهای زرد ، رسیده است

به راحتی می توان میزان رسیده بودن لیمو را با چشم تشخیص داد. رنگ زرد پررنگ و صافی پوست نشانه هایی است که می توانید تشخیص دهید که میوه رسیده است. رنگ زرد کم رنگ و رنگ مایل به سبز به این معنی است که بهتر است لیمو را نخرید.

قهوه آسیاب نشده بخرید

قهوه آسیاب شده ،اغلب تقلبی است. زیرا براحتی میتوان بلوط، ذرت بو داده و خاک اره را به قهوه آسیاب شده اضافه کرد. برای جلوگیری از این امر، میتوانید دانههای قهوه بخرید و خودتان یا در فروشگاهی که آنها را خریدهاید آسیاب کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد