اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

نوسانات بازار آهن ایران

انواع آهن‌آلات را می‌توان یکی از متریال مورد نیاز در انواع صنایع، به‌خصوص برای ساختمان‌سازی در نظر گرفت.

انواع آهن‌آلات را می‌توان یکی از متریال مورد نیاز در انواع صنایع، به‌خصوص برای ساختمان‌سازی در نظر گرفت. بدون وجود آهن، قطعا نمی‌توان ساختمان‌های مستحکم و بادوامی ساخت. چنانچه شما قصد خرید هرکدام از مقاطع فولادی را داشته باشید، باید درباره نوسانات قیمت آن‌ها اطلاعات کافی به دست آورید تا بتوانید در بهترین موقعیت، خرید مناسبی انجام دهید. در ادامه به بررسی نوسانات بازار آهن ایران درباره چند نمونه از مقاطع فولادی می‌پردازیم.

میلگرد ساده چیست؟

یکی از پرمصرف‌ترین و کاربردی‌ترین مقاطع فولادی را می‌توان میلگرد ساده صنعتی در نظر گرفت. میلگرد ساده یا همان A1 درواقع میلگردی است که بدنه‌ای کاملا صاف و یکدست دارد. به‌صورت کلی میلگردها در دو دسته ساده و آجدار تولید می‌شوند. روی بدنه میلگردهای ساده صنعتی هیچ‌گونه آج و برآمدگی وجود ندارد و از آن برای انواع پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود.

نوسانات قیمت میلگرد ساده صنعتی

وقتی درباره قیمت میلگرد ساده صحبت می‌کنیم، درواقع منظور همان قیمت تمام‌شده آن علاوه بر ارزش افزوده است. این قیمت به دلایل مختلف ممکن است دچار نوسان و تغییر شود. عواملی مانند میزان عرضه و تقاضا، نوسانات نرخ ارز، تورم، هزینه حمل و نقل، هزینه مواد اولیه مورد نیاز و ... می‌توانند بر روی این قیمت تأثیر گذاشته و باعث افزایش یا کاهش آن شوند.

انکر بولت و عوامل مؤثر بر قیمت آن

از دیگر مقاطع فولادی که کاربرد بسیار زیادی نیز دارد، انکر بولت است. انکر بولت انواع مختلفی دارد، اما به صورت کلی می‌توان آن را پیچ و مهره‌ای در نظر گرفت که برای اتصال اجسام مختلف به بتن و یا سایر مصالح پایه ساختمان استفاده می‌شود. قیمت انکر بولتنیز مانند میلگرد و سایر آهن‌آلات به دلایل مختلفی مثل نوع و سایز انکر، نوسانات قیمت ارز، حمایت دولت از بازار پیچ و مهره، میزان عرضه و تقاضا، وضعیت ساخت مسکن و ... دستخوش تغییر می‌شود. هرکدام از عوامل فوق می‌توانند تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت تمام‌شده انواع انکر بولت بگذارند.

میلگرد CK45

میلگرد CK45 نیز یکی دیگر از انواع میلگرد است که برای ساخت انواع قطعات اتومبیل، موتورها، شفت‌ها و غلتک‌های صنعتی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. طیف کاربرد این نوع از میلگرد، بسیار گسترده بوده و می‌تواند انواع صنایع را در بر بگیرد. CK45 از آهن کربنی ساخته می‌شود که قابلیت حرارت دیدن نیز دارد. بدیهی است که این نوع از میلگرد هم، مانند انواع مقاطع فولادی دچار نوسان قیمت می‌شود و این نوسان به عواملی که در قسمت‌های قبلی نام بردیم تا حد زیادی وابسته است.

بررسی نوسانات قیمت آهن‌آلات

متأسفانه قیمت آهن تا حد زیادی به مسائل سیاسی و نوسانات ارز وابسته است. همین امر باعث شده تا کوچک‌ترین اتفاق در منطقه و تغییرات در امور سیاسی، باعث بالا رفتن قیمت ارز و به دنبال آن بالا رفتن قیمت آهن‌آلات شود. انتخاب جنس، وزن و سایر ویژگی‌های انواع مقاطع فولادی نیز باعث تغییر در قیمت تمام‌شده آن‌ها خواهد شد؛ اما این موضوع را نمی‌توان نوسان قیمت در نظر گرفت.

در فواصل خاصی از سال که بازار ساخت و ساز داغ‌تر و یا به عبارت دیگر تقاضای انواع مختلف آهن‌آلات بیشتر است، قیمت آن نیز افزایش پیدا کرده و درگیر نوسان می‌شود. از طرف دیگر، در شرایطی که بازار ساخت و ساز و استفاده از آهن راکد باشد، قیمت آن نیز در حالت رکود و ثابت باقی می‌ماند.

سخن پایانی

آهن از اقلامی است که در انواع مختلف صنایع کاربرد دارد. به عبارتی می‌توان گفت بدون این عنصر، بسیاری از صنایع فلج شده و نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند. نوسانات بازار آهن برای اشخاص، شرکت‌ها و یا ارگان‌هایی که در این زمینه فعال بوده و به آن نیاز دارند، بسیار مهم است. با بررسی این نوسانات می‌توان بهترین موقعیت را برای خرید پیدا کرد. از تأثیرگذارترین عوامل بر روی قیمت آهن‌آلات، می‌توان به نوسانات نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضای آهن در بازار اشاره کرد. تأثیری که این دو عامل می‌توانند بر روی قیمت آهن بگذارند، به میزان زیادی قابل توجه است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد