اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه ریزش ها در بازار طلا، پیش بینی قیمت طلا

طلا که طی روز های انتهایی هفته گذشته اندکی افزایش یافته بود طی روز گذشته بار دیگر روندی کاهشی را تجربه کرده و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلای جهانی در روز گذشته تا 1839 دلار کاهش یافت و هفته را در همان نقطه به پایان رساند. این در حالی است که در هر دو روز پنجشنبه و جمعه طلا توانسته بود تا بالای 1850 دلار نیز رشد کند.

افزایش ارزش دلار آمریکا به همراه بهبود احساسات در بازار سهام را می توان مهم ترین عواملی دانست که در کاهش قیمت طلا نقش داشتند. همچنین بازده واقعی ایالات متحده نیز یک واحد پایه کاهش یافته است که به عنوان باد مخالف برای فلز زرد عمل می کند.

پیش بینی قیمت طلا

بسیاری از اعضای فدرال رزرو در اظهراتی اعلام کرده اند که از افزایش 75 واحدی نرخ بهره حمایت می کنند. تحلیلگران پیش بینی می کنند که با توجه با ادامه یافتن افزایش تورم، بانک مرکزی آمریکا برخلاف برنامه قبلی خود، نرخ بهره را به میزان 75 واحد افزایش دهد.

از طرف دیگر افزایش شدید تر نرخ بهره بسیاری از اقتصاددانان را نگران کرده است چراکه می تواند اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق دهد. نگرانی از ایجاد رکود یکی از عواملی است که مانع از افت شدید قیمت طلا شده است.

از منظر فنی طلا در نبود هیچ عامل مشخصی که قیمت را افزایش یا کاهش دهد؛ در حال تثبیت است. قیمت طلا در حال حاضر پایین تر از میانگین 200 روزه خود در 1843 دلار قرار دارد و برای تثبیت در محدوده 1800 تا 1850 باید بالاتر از آن قرار بگیرد.

تثبیت در زیر 1843 دلار قیمت طلا را به سمت حمایت 1828 دلار سوق خواهد داد و پایین تر از آن نیز نقطه 1807 دلار از طلا پشتیبانی می کند. در صورتی که طلا افت شدید تری را از خود نشان دهد سطح روانی 1800 دلار حمایت بعدی آن خواهد بود.

از طرف دیگر در صورتی که طلا بتواند حرکت پایداری بالاتر از 1843 دلار از خود نشان دهد به سمت مقاومت 1874 دلاری حرکت خواهد کرد. هرگونه صعود بیشتر می تواند توسط مقاومت بعدی در نقطه 1891 دلار به چالش کشیده شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد