اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر هر روز چای سیاه بخورید چه اتفاقی برایتان می افتد؟

چای سیاه در واقع سیاه نیست. در چین، این چای به دلیل رنگ آن به عنوان «چای قرمز» شناخته می‌شود و نوشیدن روزانه آن می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. حتی برخی افراد آن را جایگزین قهوه می کنند.

چای سیاه در واقع سیاه نیست. در چین، این چای به دلیل رنگ آن به عنوان «چای قرمز» شناخته میشود و نوشیدن روزانه آن می تواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. حتی برخی افراد آن را جایگزین قهوه می کنند.

کاهش فشار خون

۲۶ درصد از جمعیت جهان مبتلا به فشار خون بالا هستند . فشار خون بالا میتواند باعث بروز بیماری های مختلفی شود. اگرچه مصرف چای سیاه تأثیر زیادی روی فشارخون ندارد ، اما مطالعات نشان میدهد که نوشیدن چای سیاه بهطور منظم میتواند باعث کاهش فشار خون شود.

کاهش کلسترول

از هر ۳ بزرگسال، یک نفر کلسترول بالا دارد. اما مردان نسبت به زنان بیشتر در معرض خطر ابتلا به کلسترول بالا هستند. محققان کشف کرده اند که مصرف چای سیاه در رژیم غذایی می تواند سطح کلسترول شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

پیشگیری از دیابت

حدود ۴۲۲ میلیون نفردر دنیا ازبیماری دیابت رنج می برند که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد این افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند. مطالعات نشان داده که مصرف چای سیاه می تواند با کاهش قند خون ،شانس ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

افزایش سردرد

نوشیدن مقدار زیاد چای سیاه در روز می تواند عوارض جانبی خودش را به همراه داشته باشد. برخی از آنها سردرد، میگرن و تنش عصبی و افزایش استرس است که همه این عوارض ناشی از مقدار بالای کافئین آن است.

افزایش اضطراب و اختلال خواب

اگرچه چای سیاه به شما انرژی بیشتری میدهد، مصرف بیش از حد کافئین نیز میتواند منجر به افزایش سطح اضطراب و استرس و اختلال در چرخه خواب شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد