اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش ناگهانی طلا به بالاترین قیمت چند هفته اخیر

قیمت طلا که طی هفته اخیر نوسان بسیاری از خود نشان داد و بیشتر در مسیر نزولی قرار گرفته بود، در آخرین روز هفته توانست رشد بسیار خوبی را از خود نشان داده و به بالا ترین قیمت چند هفته اخیر صعود کند.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در روز جمعه با وجود افزایش شاخص دلار و همچنین بازده بالای خزانه داری ایالات متحده رشد چشمگیری را از خود نشان داد و تا بالاتر از 1870 دلار صعود کرد. این در حالی است که پیش تر در همان روز قیمت طلا تا محدوده 1830 دلار افت کرده بود.

هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این متن با قیمت 1873 دلار در حال معامله است که رشد چشمگیری را نشان می دهد.

پس از انتشار داده های تورم آمریکا در روز جمعه، طلا به دلیل بالا بودن بازدهی خزانه داری آمریکا رشد چندانی را تجربه نکرد اما پس از صعود به بالای 1850 دلار قدرت خود را بازیافته و به بالای 1870 دلار رسید.

صعود قیمت طلا

واکنش نشان دادن به داده های تورم به همراه عوامل فنی مهم دلایلی رشد قیمت طلا هستند. با توجه به اینکه افزایش قیمت طلا طی روز گذشته با وجود بالا بودن شاخص دلار آمریکا صورت گرفته است می توان گفت روند حرکت طلا در کوتاه مدت مثبت شده است.

در روز گذشته شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.80 درصد افزایش به 104.15 رسید که بالاترین سطح از 17 می است. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 3.15 درصد و بازده 30 ساله 3.22 درصد است که هر دو بالاترین سطح از 9 می هستند.

جهش ناگهانی قیمت طلا

برخلاف دلار و طلا، بازار سهام روز های خوبی را سپری نمی کند. بازار سهام طی روز های اخیر افت های زیادی را تجربه کرده است. روز گذشته دو شاخص کلیدی داو جونز و اس پی 500 نزدیک 2 درصد سقوط را شاهد بوده اند.

از منظر فنی، طلا در صورتی که بتواند بالاتر از 1870 دلار باقی بماند زمینه برای صعود بیشتر فراهم خواهد شد. همچنین طلا برای ادامه روند صعودی نیاز دارد تا از مقاومت 1890 دلار عبور کند. از طرف دیگر در صورتی که طلا به زیر 1850 دلار بازگردد روند حرکت آن بار دیگر نزولی خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد