اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شیطانی ترین دستگاه های جاسوسی دنیا

برخی از ترفندهای جاسوسی، مانند جوهر نامرئی و کدهای یکبار مصرف، برای همیشه وجود داشته و امروزه نیز توسط ماموران استفاده می شود.

به گزارش سایت طلا برخی از ترفندهای جاسوسی، مانند جوهر نامرئی و کدهای یکبار مصرف، برای همیشه وجود داشته و امروزه نیز توسط ماموران استفاده می شود.

مدفوع حیوانات

سازمان سیا در طول جنگ سرد، از روشی مبتکرانه برای جاسوسی استفاده کرد. آنها برای استفاده از دستگاه جاسوسی و ایمن ماندن آن، دستگاه را در مدفوع مصنوعی پنهان می کردند. هرکدام از مدفوع ها به گونهای طراحی شده بود که به زمین و پوست حیوانات رایج در آن منطقه شباهت داشته باشد. دادههای جمعآوریشده از طریق آنتنهای داخلی و تکانههای رمزگذاریشده منتقل میشدند. این دستگاه های جاسوسی می توانستند حرکت هر شخص، حیوان یا شیء را تا فاصله ۳۰۰ متری حس کنند.

حشره و پرنده

کبوترهای خانگی اولین پیام های میدان جنگ خود را در سال ۱۸۷۰ در طول جنگ فرانسه و پروس حمل کردند. در طول جنگ سرد، سیا ازکلاغ ها و شاهین ها نیز برای جاسوسی استفاده کرد. همه موجودات جاسوسی پرنده یا جاندار نبودند.

سیا (حشره کوپتر) یک وسیله هوایی میکرو بدون سرنشین (UAV) را برای استفاده در جمعآوری اطلاعات ابداع کرد.

لباس های جاسوسی

لباس هایی که دوربینی به اندازه کف دست ، در آن قرار دارد و لنز دوربین میتواند از طریق سوراخ دکمه کت وارد شود. در طول جنگ سرد، علاوه بر لباس ها از کفش ها هم برای شنود استفاده می شد. امروزه از لوازم آرایشی، فندک، آینه جیبی، ساعت مچی، جعبه سیگار و جعبه کبریت و حتی دسته های عینک نیز برای جاسوسی استفاده میشود.

اسلحه های مخفی در دستکش کار

در طول جنگ جهانی دوم، نیروی دریایی ایالات متحده ، یک تفنگ تک تیر با کالیبر ۳۸ را ابداع کرد که می توانست در داخل یک دستکش کار بصورت مخفی، قرار بگیرد. تپانچه ای با نام مستعار "بوسه مرگ" ساخت شوروی که شبیه یک لوله رژ لب بود و می توانست گلوله بسیار کشنده ای شلیک کند. اسلحههای گرم نیز در چراغ قوهها میتوانند پنهان شده باشند.

ابزارهای کاربردی

دستگاه های جاسوسی، میتوانند در ابزارهای کاربردی و رایج وجود داشته باشد. ابزارهایی که میتوان از آنها برای بازکردن قفل، حفر یک تونل، حفر سوراخ یا موارد دیگر استفاده کرد. متهها، ارهها، آچار و چاقو از جمله ابزارهایی هستند که کاربرد زیادی در این زمینه دارند.

سگ جاسوس

یکی از پیچیده ترین ترفندهای جاسوسی آژانس که برای انتقال مخفیانه استفاده می شود،« سگ دروغگو» نام دارد. سگ دروغگو یک اصطلاح بریتانیایی است . این ترقند به اینصورت است که شخصی که قصد فرار دارد با پوششی از لباس سگ در صندلی عقب می نشیند.

تغییرچهره

در حالی که جاسوس ها برای فرار از تشخیص هویت ، از تغییر لباس ها و جواهرات استفاده می کنند ، از تغییر چهره نیز غافل نمی شوند. لوازم تغییر چهره شامل کلاه گیس، ریش و سبیل و عینک است. به گفته موزه بینالمللی جاسوسی، هر افسر عملیات سیا یک کیت تغییر چهره دریافت میکند که شامل لباسهای مبدل است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد