اونس طلا2414.52
مظنه14,462,000
18 گرم3,338,500
ارزش سکه32,582,886
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

جدیدترین خبر از بازار مرغ

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی در کشور: شرکت پشتیبانی دام و طیور مرغ مازاد تولیدی را باهدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا خریداری می‌کند.

به گزارش سایت طلا،حبیب الله اسدالله نژاد در برنامه نيم نگاه راديو سلامت گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده تولید گوشت مرغ در سطح کشور به اندازه کافی تامین شده است و حتی مازاد هم داریم.

وی با بیان اینکه تولید و عرضه گوشت مرغ باید بالانس شود، افزود: برای ایجاد تعادل در بازار مرغ مازاد مصرفی به عنوان ذخایر استراتژیک جمع آوری می‌شود و از طرفی دولت هم مصوب کرد با حذف عوارض گمرکی تولیدکنندگان صادرات هم داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی در کشور درباره نرخ تمام شده برای مرغدار گفت: قیمتی که دولت مصوب کرده ۵۹ هزار تومان به ازای هر کیلو مرغ است، اما قیمت مرغ در شرایط حال کمتر از قیمت مصوب به دست مصرف کننده می‌رسد به طوری که قیمت هر کیلو مرغ در سطح کشور کمتر از ۴۵ هزار تومان است و مرغ زنده هم حدوداً بین ۴۰ تا ۴۲ تومان در میادین عرضه می‌شود.

اسدالله نژاد افزود: الان واحد‌های مرغداری که مرغ عرضه می‌کنند؛ ارز دولتی و از نهاده‌های ارز ترجیحی استفاده می‌کنند و قیمت تمام شده برای مرغداری‌ها ۲۷ تا ۲۸ تومان است.

وی گفت: اگر تولید کننده ارز ترجیحی استفاده می‌کند، قیمت ۳۰ تومان، یک قیمت منطقی است که مرغدار ضرر نمی‌کند، اما اگر با نرخ نیمایی بخواهد عرضه کند؛ قیمت منطقی نیست و تولید کننده به شدت زیان می‌کند و نیازمند برنامه ریزی دولت هست تا قیمت‌ها واقعی شود.

مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی در کشور گفت: واحد‌هایی که با ارز نیمایی تولید می‌کنند در شرایط بازار فعلي، آسیب بسیار جدی می‌بینند.

وی با بیان اینکه دولت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که مرغ قیمتش واقعی شود تا تولید کنندگان زیان نکنند، تاکید کرد: ما برای حفظ پایداری و استمرار تولید و اشتغال که دو تا مقوله‌ی بسیار مهم هستند لازم است که مرغ به قیمت واقعی در بازار عرضه شود که هم تولید پایدار شود و هم مردم بتوانند مرغ را سر سفره‌های خودششون به عنوان یک محصول پروتئینی با ارزش بالا و قیمت مناسب خریداری کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد