اونس طلا2300.9
مظنه15,416,000
18 گرم3,558,700
ارزش سکه34,732,248
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

اتحادیه اروپا همچنان به دنبال توافق درخصوص تحریم نفت روسیه

مقامات اتحادیه اروپا در جلسه روز یکشنبه درخصوص تحریم نفت روسیه به توافق نرسیدند اما گفته می‌شود که دیپلمات‌ها همچنان تلاش می‌کنند تا طی نشست روز دوشنبه و سه‌شنبه به یک اجماع برسند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشنهاد مطرح شده در رابطه با تحریم نفت روسیه در واقع بخشی از ششمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو است. یک مقام ارشد در این اتحادیه گفت که "جزئیات بسیار زیادی برای بررسی وجود دارد."

علاوه بر تحریم نفت روسیه، همچنین قرار است سه بانک بزرگ روسیه از جمله «اسبربانک» که بزرگترین بانک روسی است از دسترسی به سامانه سوئیفت محروم شوند. این سامانه برای رد و بدل کردن پیام‌هایی که به مبادلات بانکی و مالی سرعت می‌دهد، به کار می‌رود. قطع شدن سه شبکه تلویزیونی بزرگ دولتی روسیه که به گفته رئیس کمیسیون اروپا "دروغ‌های پوتین را تقویت می‌کنند"، بخش دیگری از طرح جدید این تحریم‌ها است.

مجارستان که معتقد است تحریم نفت روسیه به اقتصادش ضربه می‌زند و یافتن منبع دیگری "چندان کار آسانی نیست"، یکی از کشورهایی‌ست که تاکنون مانع اجرای این تحریم شده است. علاوه بر آن، اسلواکی و جمهوری چک از دیگر کشورهایی هستند که دغدغه‌های مشابهی دارند.

گفت‌وگوها درخصوص تحریم نفت روسیه یک ماه است بدون هیچ وقفه‌ای ادامه می‌یابد و رهبران مایلند تا هر چه سریعتر به توافقی در این زمینه دست یابند.

از طرفی رئیس کمیسیون اروپا گفته که اگر تحریم نفت روسیه به اجرا درآید، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک تا زمان یافتن منبع دیگری می‌توانند از این کشور (روسیه) نفت دریافت کنند.

رهبران اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) طی نشستی بر ادامه کمک‌ها و حمایت‌ها از اوکراین تاکید خواهند کرد.

طی این نشست دو روزه، رهبران کشورهای عضو این اتحادیه درخصوص تاثیرات حمله روسیه به اوکراین از جمله قیمت بالای انرژی، کمبود غذا، خروج غلات از اوکراین و نیازهای دفاعی اتحادیه اروپا گفت‌وگو خواهند کرد.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان ابراز نگرانی کرد که یکپارچگی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشستی درخصوص تحریم نفت روسیه و کاهش وابستگی به انرژی این کشور "شروع به فروپاشی" کرده است.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: «پس از حمله روسیه به اوکراین، شاهد اتحاد اروپا بودیم. امیدوارم در نشست‌های بعدی، این اتحاد ادامه یابد اما از هم اکنون مشاهده می‌کنیم که این اتحاد و یکپارچگی در حال فروپاشی است.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد