اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عربستان: هر کاری می‌توانستیم برای بازار نفت انجام دادیم

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد کار بیشتری نیست که این کشور بتواند برای آرام کردن بازارهای نفت انجام دهد.

به گزارش سایت طلا ، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی که در پنلی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس صحبت می کرد، گفت: تا جایی که مطلع هستیم، کمبود نفت وجود ندارد. ما باید مطمئن شویم که همزمان با عبور به سوی آینده تجدیدپذیر، انرژی کافی در بازار وجود دارد. عربستان سعودی هر آنچه در توانش بوده، انجام داده است.

این اظهارات شاهزاده فیصل در پاسخ به این پرسش بود که آمریکا چه چیزی می‌تواند به ریاض در قبال تولید بیشتر نفت عرضه کند. اظهارات وزیر خارجه عربستان سعودی مشابه اظهارات شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی این کشور بود که ماه جاری در مصاحبه‌ای گفته بود کمبود ظرفیت پالایش، عامل افزایش قیمتهای سوخت بوده است.

شاهزاده فیصل گفت: موضوع پیچیده‌تر از تنها آوردن بشکه‌های نفت به بازار است. ارزیابی ما این است که عرضه نفت در حال حاضر نسبتا متوازن است.

قیمتهای نفت در سال گذشته حدود ۷۰ درصد رشد کرده و به حدود ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید که این افزایش ابتدا تحت تاثیر بهبود تقاضا پس از دوران پاندمی و سپس حمله نظامی روسیه به اوکراین بود.

اوپک و متحدانش که شامل ۲۳ تولیدکننده نفت به ریاست ریاض و روسیه هستند، در حال افزایش تدریجی تولید برای پایان دادن به محدودیت عرضه‌ای هستند که در اوج بحران پاندمی در سال ۲۰۲۰ به اجرا گذاشتند و از اوت سال گذشته، هر ماه افزایش تولید به میزان ۴۳۰ هزار بشکه در روز را تصویب کرده اند. اکثر واردکنندگان بزرگ نفت شامل آمریکا و ژاپن از این گروه خواسته اند تولیدش را برای مهار افزایش قیمتها، سریع‌تر افزایش دهد. اما این گروه به دلیل ناتوانی برخی از اعضایش در بالا بردن ظرفیت تولید، برای تحقق سهمیه‌های تولید فعلی به مشکل برخورده است.

قیمتهای بنزین و دیزل طی هفته‌های اخیر در آمریکا به رکورد بالایی صعود کرده‌اند و رشد نرخ تورم را تشدید کرده و فشار بر دولت بایدن در آستانه انتخابات میان دوره‌ای نوامبر را افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی می‌گویند افزایش چشمگیر قیمتهای سوخت به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در پالایشگاه‌های سراسر جهان طی چند سال گذشته بوده است و تولید نفت بیشتر تاثیر چندانی در کمک به بازار ندارد زیرا پالایشگاه‌ها تا حد زیادی با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد