اونس طلا2206.05
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۵ دلیل برای بوی بد دهان و نحوه رفع آن

از هر 4 نفر در سراسر جهان 1 نفر را مبتلا می کند. مهم است که از سلامت دهان خود مراقبت کنید و دهان خود را خشک نگه ندارید زیرا ممکن است باعث ایجاد موقعیت های ناراحت کننده و اضطراب شود. اما اگر این مشکل دائمی برای شماست، بهتر است به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

1. از شر غدد لوزه خلاص شوید.

غدد لوزه آن حباب های سفید کوچکی هستند که در لوزه های شما قرار دارند. آنها به سختی دیده می شوند زیرا در داخل پنهان هستند. این غدد به دلیل جذب باکتری ها و ساخته شدن از میکروبی شدن آن ها باعث بوی بد دهان می شوند.

برخی از راه‌های طبیعی برای حل این مشکل، استفاده از دهان‌شویه‌ها ، غرغره سرکه سیب، غرغره کردن آب نمک گرم می باشد

2. صبحانه را حذف نکنید.

خوردن صبحانه در واقع مهمترین وعده غذایی در روز برای بدن شما از جمله نفس شماست. یک مطالعه نشان می دهد که نوجوانانی که صبحانه نمی خورند بیشتر از آنهایی که صبحانه می خورند از بوی بد دهان رنج می برند.

خوردن یک صبحانه سالم که قند کمی دارد، مانند کاهو، سیب ، ماست، شیر و انواع غذاهای غنی از فیبر بسیار مهم است.

3. از طریق بینی نفس بکشید.

تنفس از دهان ممکن است باعث ایجاد بوی بد مزمن شود زیرا تولید بزاق را مهار می کند. به همین دلیل است که تنفس از بینی انتخاب هوشمندانه تری است، زیرا به ایجاد رطوبت در هوایی که تنفس می کنید کمک می کند.

با این حال، عوارض جانبی دیگری نیز دارد که می تواند بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر منفی بگذارد. می تواند بیماری لثه ایجاد کند، باعث استرس و اضطراب شود و فک شما را کوچکتر کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که حتی کودکان نیز اگر از طریق دهان نفس بکشند، ممکن است از بوی بد دهان رنج ببرند.

4. بعد از خوردن غذاهای گوشتی و یا با طعمی قوی آب بنوشید.

خوردن غذاهای گوشتی می تواند باعث بوی بد دهان شود زیرا مواد شیمیایی آنها از طریق جریان خون شما به ریه های شما می رسد و در نتیجه از طریق تنفس شما خارج می شود . با این حال، اگر تصمیم به خوردن این غذاها دارید، همیشه راه حلی برای بوی بد دهان وجود دارد.

چه باید کرد:

غذاهای تند : بعد از اتمام غذا مقداری آدامس بدون قند مصرف کنید.
قهوه و مواد : قبل و بعد از غذا آب بنوشید تا ترکیبات از بین بروند.
ماهی تن و ماهی : قبل از شروع غذا، لیمو را به وعده غذایی خود اضافه کنید.

5. برای از بین بردن پلاک دندان، نخ دندان بکشید.

اگرچه مراجعه به دندانپزشک برای مشکل پلاک شما مفید است، اما ممکن است فقط به طور موقت استفاده شود زیرا باکتری ها همیشه می توانند هنگام خوردن و آشامیدن وارد شوند.

به همین دلیل است که نخ دندان می‌تواند راه خوبی برای از بین بردن پلاک از روی دندان‌ها و جلوگیری از بوی بد دهان باشد – به حذف تمام ذرات گیر کرده بین دندان‌ها کمک می‌کند. سعی کنید شستشوی دهان را نیز در نظر بگیرید، زیرا این کار می تواند باکتری ها را از بین ببرد.

و در کل اگر بوی بد دهان شما دائمی هست می توانید به خاطر التهابات یا عفونت لثه و یا حفره هایی در دندان شما باشد که برای رفع این مورد حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد