اونس طلا2325.21
مظنه15,266,000
18 گرم3,524,100
ارزش سکه34,394,298
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

اگر زیتون نمی خورید 4 هیچ از دیگران عقبید

زیتون یکی از قدیمی ترین میوه های جهان است که فواید فوق العاده زیادی برای سلامتی دارد. ادامه خبر را بخوانید تا از 4 خاصیت این میوه خبردار شوید.

به گزارش سایت طلا، زیتون یکی از میوه هایی است که برخی افراد عاشق آن هستند و برخی حتی بوی ان را نیز نمی توانند تحمل کنند. اگر زیتون نمی خورید باید بدانید که از این چهار خاصیت شگفت انگیز آن محروم خواهید ماند.

1. زیتون عمدتا از چربی‌ های سالم تشکیل شده و حاوی سطوح بالایی از چربی خاصی به نام اسید اولئیک است که 74 درصد چربی موجود در زیتون را تشکیل می‌دهد. اسید اولئیک یک چربی غیر اشباع است و برای کمک به التهاب شناخته شده است.

دریافت مقادیر بالاتری از چربی های غیر اشباع که مقادیر بالایی از آن در زیتون موجود است و کاهش مصرف چربی های اشباع می تواند به سلامتی شما کمک کرده، وزنتان را کاهش دهد و مانع از ایجاد التهاب در بدنتان شود.

روغن زیتون

2. یکی از مزایای اصلی دریافت بیشتر اسیدهای چرب سالم در رژیم غذایی این است که می توانند به شما در بهبود سلامت و عملکرد مغز کمک کنند. افرادی که این چربی ها را مصرف می کنند اغلب دارای سطوح بالاتری از انتقال دهنده عصبی استیل کولین هستند که ما برای عملکردهایی مانند حافظه و یادگیری به آن نیاز داریم.

3. زیتون علاوه بر خواص ناشی از چربی های سالم خود، دارای میزان بالایی از فیبر است که می تواند به شما در کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش کمک کند. مصرف این میوه به عنوان میان وعده به شما احساس سیری داده و مانع از پرخوری و مصرف کالری بالا می شود.

زیتون

4. زیتون به دلیل دارا بودن چربی های غیر اشباع می تواند سلامت قلب شما را به شکل قابل توجهی بهبود ببخشد. تحقیقات نشان داده است که این نوع از چربی ها با کاهش خطر بیماری های قلبی از جمله سکته مرتبط هستند. مصرف زیتون همچنین به کاهش کلسترول کمک می کند که به نوبه خود در سلامت قلب تاثیر بسیاری دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد