اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کدام کوین در بازار رمز ارزها پرریسک‌تر است؟

کارشناس بازار رمزارزها گفت: کوین‌هایی که حجم بازار کمی داشته باشند، ریسک بالاتر و مخاطرات زیادی در سرمایه‌گذاری دارند.

به گزارش سایت طلا، کارشناس بازار رمزارزها گفت: کوین‌هایی که حجم بازار کمی داشته باشند، ریسک بالاتر و مخاطرات زیادی در سرمایه‌گذاری دارند.

آقای امید علوی کارشناس بازار رمز ارز‌ها به سوالات زیر درباره بررسی انواع رمز ارز‌های موجود در بازار پاسخ داد.

سوال: رمز ارز چیست؟

آقای علوی: رمز ارز‌ها نوعی دارایی و ارز دیجیتال هستند که با استفاده از فناوری بلاکچین تولید، ذخیره و بکارگیری می‌شوند. رمز ارز‌ها انواع مختلفی دارند و با شعار غیر متمرکز و تلاش برای ارتقا حریم خصوصی فعالیت می‌کنند. دو دسته مهم آن‌ها توکن‌ها و کوین‌ها هستند و مهم‌ترین تفاوت توکن و کوین را می‌توان در نحوه انتشار و قدرت کنترل در آن دانست.

کوین‌ها در فرآیندی به نام استخراج یا اثبات کار منتشر می‌شوند و معمولا غیر متمرکز هستند. کنترل و تصمیم‌گیری در کوین‌ها به صورت دموکراتیک در شبکه بین اعضایی که در آن مشارکت می‌کنند، صورت می‌گیرد. توکن‌ها همانند سهام توسط شرکت‌ها و موسسات منتشر می‌شوند و کنترل و تصمیم‌گیری آن به عهده مدیر و منتشر کننده است و بدون شک متمرکز نیستند، تتر و ریپل از انواع توکن‌ها هستند.

سوال: شت کوین چیست؟

آقای علوی: به توکن‌ها یا کوین‌های بدون پشتوانه، بدون کامیونیتی، بدون بیزینس پلن و سپیدنامه مشخص و منطقی گفته می‌شود که معمولا جهت خالی کردن جیب مردم و کلاهبرداری ایجاد می‌شود. شت کوین‌ها بیشتر در زمان‌های صعودی بازار معرفی و تبلیغ می‌شوند و سعی میکنند از جو روانی مثبت و هجوم هیجانی مردم جهت جذب سرمایه و اعتماد آن‌ها استفاده کنند و دارایی آن‌ها را به تاراج ببرند.

سوال: چگونه شت کوین را بشناسیم؟

آقای علوی: با چند سوال ساده می‌توان تشخیص داد یک پروژه شت کوین است یا خیر. مثلا، چرا در این پروژه از بلاکچین استفاد شده یا اصلا چه نیازی به استفاده از بلاکچین در این پروژه است؟ دیگر اینکه، این توکن یا کوین به چه دردی می‌خورد یا چه مشکلی را حل کرده که قبلی‌ها قادر به انجام آن نبوده اند؟

سوال: آلت کوین چیست؟

آقای علوی: به هرگونه کوین و توکن به غیر از بیت کوین آلت کوین گفته می‌شود. بسیاری از آلت کوین‌ها بر اساس چارچوب اصلی ارائه شده توسط بیت کوین ساخته شده‌اند. به همین علت هم بیشتر آلت کوین‌ها نظیر به نظیر هستند. همه آن‌ها در تلاشند روش‌های کارآمد و ارزان‌تری را برای انجام معاملات در اینترنت ارائه دهند. آلت کوین‌ها با وجود ویژگی‌های مشترک زیادی که با هم دارند، تفاوت‌های بسیاری نیز دارند.

سوال: تفاوت بیت کوین، آلت کوین و شت کوین در چیست؟

آقای علوی: تفاوت کوین‌ها در حجم بازار و احتمال حضور در آینده بلندمدت است. کوین‌هایی که حجم بازار کمی داشته باشند ریسک بالاتر و مخاطرات زیادی در سرمایه‌گذاری دارند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد