اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دیگر با این روش نگهداری حشرات به سراغ برنج شما نمی آیند

نگهداری از برنج در خانه آن هم به صورتی که حشرات به برنج شما حمله نکنند کار بسیار دشواری است.

به گزارش سایت طلا، روش های مختلفی برای نگهداری از برنج وجود دارد اما با این حال پیدا کردن روشی که برنج شما را سالم نگهدارد کار سختی است.

روش‌ کلیدی نگهداری از برنج خام

برنج خام را در کیسه پلاستیکی مثل زیپ‌کیپ‌ها قرار دهید و قبل از اینکه کاملاً آن را ببندید، تا جایی که می‌توانید هوا را خارج کنید به این ترتیب برنج را تا 2 سال در انبار یا تا 10 سال در یخچال می‌توانید سالم نگهداری کنید. نگهداری برنج خام در فریزر با این روش بیش از 10 سال خواهد بود.

برنج

اگرچه با این روش برنج ماندگاری طولانی دارد اما بهتر است برنج را زودتر از این زمان مصرف کنید. این روش نگهداری برای برنج قهوه‌ای نیز مفید است، اما فقط 6 ماه در انبار و 1 سال در یخچال یا فریزر تازه و سالم می‌ماند.

اگر کیسه‌های ذخیره‌سازی پلاستیکی را می‌شویید و مجدداً استفاده می‌کنید، قبل از گذاشتن برنج، مطمئن شوید که کیسه کاملاً خشک شده است، هرگونه رطوبت می‌تواند باعث رشد کپک روی دانه‌های برنج شود.

برنج پخته شده را در یخچال نگهداری کنید. اگر قصد دارید باقی مانده برنج را در مدت زمان یک یا دو روز بخورید، آن را حتماً در یخچال نگهداری کنید.

کیسه

مدت زمان نگهداری برنج پخته در یخچال بیش از یکی دو روز نیست، البته اگر موارد زیر را رعایت کنید در غیر این صورت که کمتر از این بازه زمانی می‌توانید برنج پخته را در یخچال نگهداری کنید.

برای نگهداری در یخچال، برنج پخته شده باید به سرعت خنک شود و بیش از دو ساعت در دمای اتاق قرار نگیرد. برنج پخته‌شده و خنک‌شده را در یک ظرف نگهدارنده دربسته یا یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید، سپس در یخچال نگهداری کنید.

برای نگهداری از برنج در فریزر باید زمان نگهداری برنج در فریزر، 3 ماه باشد. در واقع برنج پخته شده را می‌توان تا سه ماه منجمد کرد. به یاد داشته باشید که دانه‌های یخ‌زده برنج را می‌توانید مستقیماً به غذاهای گرم مانند سوپ، آش یا خورشت‌ها اضافه کنید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد