اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند روش آسان برای کاهش قند خون

زمانی که کبد شما گلوکز بیش از حد تولید می کند، بدن شما انسولین بسیار کمی تولید می کند، یا بدن شما نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند.

زمانی که کبد شما گلوکز بیش از حد تولید می کند، بدن شما انسولین بسیار کمی تولید می کند، یا بدن شما نمی تواند به طور موثر از انسولین استفاده کند.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم می تواند به شما کمک کند به وزن مناسبی برسید که باعث افزایش هورمون انسولین میشود.

افزایش حساسیت به انسولین به این معنی است که سلول های شما می توانند به طور موثرتری از قند موجود در جریان خون شما استفاده کنند. هر 30 دقیقه یک بار برای چند دقیقه راه بروید. ورزش ها نباید حتما سنگین باشد رقص و دوچرخه سواری هم میتواند ورزش باشد.

کربوهیدرات کمتر مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات شما به شدت بر سطح قند خون شما تأثیر می گذارد . بدن شما کربوهیدرات هایی را که می خورید به گلوکز تجزیه می کند که سپس سطح قند خون شما را افزایش می دهد. به این ترتیب، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند به تنظیم قند خون کمک کند.

فیبر بیشتری بخورید

یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند قند خون شما را تنظیم و به حداقل برساند. غذاهایی که فیبر بالایی دارند عبارتند از:

سبزیجات، میوه ،حبوبات ،غلات

آب بنوشید و هیدراته بمانید

نوشیدن آب کافی می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را متعادل نگه دارید. علاوه بر این، به کلیه های شما کمک می کند تا هرگونه قند اضافی را از طریق ادرار دفع کنند.کسانی که آب بیشتری می‌نوشند کمتر در معرض خطر ابتلا به سطوح بالای قند خون بودند .

کاهش وزن

کاهش وزن می تواند به شما در مدیریت سطح قند خون کمک کند. وعده های خود را اندازه بگیرید و وزن کنید. از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید.

کاهش استرس

وقتی استرس دارید، بدن شما هورمون هایی به نام گلوکاگون و کورتیزول ترشح می کند که باعث افزایش سطح قند خون می شود.مدیریت استرس از طریق ورزش یا روش‌های تمدد اعصاب مانند یوگا ممکن است به شما در تنظیم سطح قند خون کمک کند.

کنترل قند خون

قند خود را به طور منظم هر روز اندازه گیری کنید . اندازه گیری قند خون به عنوان مثال، قبل و بعد از ورزش یا قبل و 2 ساعت بعد از غذا، مفیدتر است. که می تواند به شما نشان دهد که اگر یک وعده غذایی قند خون شما را بالا می برد، به جای پرهیز کامل از وعده های غذایی ، باید تغییرات کوچکی در یک وعده غذایی ایجاد کنید.

کنترل قند خون

خواب با کیفیت وکافی

کمبود خواب می تواند بر سطح قند خون و حساسیت به انسولین تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. محرومیت از خواب باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول می‌شود که نقش اساسی در مدیریت قند خون دارد.

غذاهای غنی از کروم و منیزیم بخورید

سطح بالای قند خون و دیابت با کمبود ریزمغذی ها مرتبط است. برخی از نمونه ها عبارتند از کمبود مواد معدنی کروم و منیزیم غذاهای غنی از کروم عبارتند از: غلات ، گوشت ،میوه ،سبزیجات ،آجیل

غذاهای غنی از کروم و منیزیم بخورید

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد