اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با این روش سبزیجات را تازه نگه داریم

نگهداری سبزیجات به روش صحیح آنها را تازه و سالم نگه می دارد. برخی از سبزیجات و میوه ها باید در یخچال نگهداری شوند.

نگهداری سبزیجات به روش صحیح آنها را تازه و سالم نگه می دارد. برخی از سبزیجات و میوه ها باید در یخچال نگهداری شوند، برخی دیگر باید قبل از قرار دادن در یخچال رسیده شوند و برخی دیگر بهتر است در دمای اتاق یا در جای خشک و خنک نگهداری شوند.

برای تازه نگه داشتن سبزی های برگدار

سبزی های برگ دار را بشویید، در یک حوله کاغذی یا پارچه ای بدون پرز بپیچید و در یک ظرف یا کیسه پلاستیکی در بسته در یخچال نگهداری کنید .شما می توانید این کار را با سبزی کاهو، بوک چوی، برگ چغندر، کلم پیچ و اسفناج انجام دهید.

ذخیره مارچوبه برای تازه نگه داشتن آنها

مارچوبه باید در یخچال نگهداری شود. ساقه ها را با پیچیدن آنها با یک حوله کاغذی مرطوب نگه دارید یا ساقه ها را در یک کاسه یا لیوان آب سرد به صورت عمودی نگهداری کنید.

کدو و سبزیجات ریشه دار

کدو سبز و سبزیجات ریشهدار را باید در مکانی خنک، تاریک و خشک خارج از یخچال مانند کمد یا زیرزمین نگهداری کنید. همچنین می توانید سیر، پیاز، سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی، کدو تنبل را به این روش ذخیره کنید.

گوجه فرنگی

برای داشتن بهترین طعم گوجه فرنگی، آنها را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. این به رسیدن یکنواخت آنها کمک می کند. پس از رسیدن می توان آنها را در یخچال قرار داد.

زمان نگهداری برای هر نوع سبزی متفاوت است

بیشتر سبزیجات مانند هویج، سیب زمینی، کلم بروکلی، کلم و کرفس باید در یک کیسه پلاستیکی یا ظرف در یخچال نگهداری شوند. بهتر است قارچ ها را در یک کیسه کاغذی نگهداری کنید. سبزیجات باید در جای متفاوتی از میوه ها در یخچال نگهداری شوند. این از رسیدن سریع آنها جلوگیری می کند.

چه مدت می توانم سبزیجات کنسرو شده را ذخیره کنم؟

سبزیجات کنسرو شده را می توان برای 1-2 سال نگهداری کرد. تاریخ را روی قوطی بچسبانید تا به شما کمک کند مدت زمان نگهداری آن را داشته باشید.

برخی از سبزیجات کنسرو شده تاریخ مصرف خواهند داشت. این مدت زمانی است که طبق تصمیم سازنده، غذا در بهترین کیفیت خود خواهد بود. قوطی هایی که آسیب ندیده اند و به درستی ذخیره شده اند پس از این تاریخ همچنان قابل خوردن خواهند بود.

فریز کردن سبزیجات در خانه راهی سریع و آسان برای حفظ مواد مغذی و لذت بردن از طعم سبزیجات تابستانی در تمام طول سال است. بیشتر سبزیجات قبل از انجماد باید پخته شوند. این بدان معناست که باید کل یا تکه های سبزی را به مدت 1 تا 2 دقیقه بجوشانید و سپس بلافاصله در آب سرد قرار دهید تا فرآیند پخت متوقف شود. این کار باعث می شود که سبزیجات شما در فریزر طعم خود را از دست ندهند. سبزیجات منجمد تا یک سال خوب خواهند بود. انجماد برای نخود فرنگی، اندوی بلژیکی، بادمجان، سبزی کاهو، سیب زمینی به غیر از پوره آن، تربچه، جوانه و سیب زمینی شیرین توصیه نمی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد