اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رژیم صهیونیستی «یوان» چین را به سبد ذخایر ارز خارجی خود اضافه کرد

رژیم صهیونیستی در اقدامی بی‌سابقه ارز چین را به سبد ارزهای ذخیره خارجی خودش اضافه کرده است.

به گزارش سایت طلا،بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در سیاستی که عظیم‌ترین تغییر در سیاست ارزی این کشور طی دهه گذشته به شمار می‌رود یوان چین را به دیگر ارزهایی که بسته ارز ذخایر خارجی این رژیم را تشکیل می‌دهند اضافه کرده است.

پایگاه خبری بلومبرگ در گزارشی نوشت ذخایر ارز رژیم اسرائیل برای اولین بار در سال گذشته به بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است. رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی ذخایر ارزی خودش را گسترش داده و در کنار سه ارز دلار، یورو و پوند انگلیس ارزهای دیگری مانند دلار کانادا و استرالیا، ین و یوان را به ارزهای ذخیره‌ای خودش اضافه کرده است.

«اندرو آبیرم، معاون بانک مرکزی رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با پایگاه بلومبرگ گفت: «اضافه شدن این ارزها نشان‌دهنده تغییر در کل دستورالعمل‌ها و فلسفه سرمایه‌گذاری اسرائیل است.»

در گزارش سالانه بانک مرکزی رژیم صهیونیستی که در پایان ماه گذشته میلادی منتشر شده این رژیم بعد از جلسه کمیته پولی سال گذشته تصمیم گرفته ذخایر ارزی‌اش را از سبدی متشکل از پوند و ین ۵ درصد، ارزهای کانادا و استرالیا هر یک ۳.۵ درصد و یوان چین ۲ درصد تشکیل دهد.

برای همگام شدن با این تغییرات، سهم یورو به ۲۰ درصد کاهش یافته است. سهم دلار که قبلاً ۶۵.۵ درصد بوده هم به ۶۱ درصد کاهش یافته است. در مقابل، سهم پوند به ۵ درصد افزایش پیدا کرده و به سطحی رسیده که آخرین بار در سال ۲۰۱۱ در نظر گرفته شده بود.

بلومبرگ نوشته تغییر سیاست اسرائیل در تخصیص دارایی‌های ارزی، این رژیم را در کنار سایر کشورها قرار می‌دهد، اگرچه تل‌آویو هنوز همانند کشورهای دیگر فرانک سوئیس را به عنوان ارز ذخیره‌ای در نظر نگرفته است.

تحقیق صندوق بین‌المللی پول درباره ترکیب ذخایر ارز خارجی کشورها نشان می‌دهد که در پایان سال گذشته میلادی یورو ۲۰ درصد، دلار کمتر از ۹۵ درصد و پوند تقریباً ۵ درصد از سهم ارز دخیره‌ای کشورها را به خودش اختصاص داده است. یوان در یک جهش جدید به رکورد جدید ۲.۷۹ درصد دست پیدا کرد.

چین به دنبال افزایش دادن استفاده از ارز خود در مبادلات جهانی است. گزارش‌های جدید مبنی بر اینکه عربستان سعودی در حال مذاکراتی با پکن برای انجام برخی مبادلات نفتی با یوان است به گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه جایگاه این ارز در مبادلات جهانی افزایش خواهد یافت، اضافه کرده است.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد